Skip to main content

Kwanko, Türk e-ticaretinde 10 kilit tarihi ve sonuçlarını derledi, İşte e-ticaretin yoğun olduğu kilit tarihler…

Online alışverişler, özel günlerde geleneksel perakende kanalına göre çok daha fazla etkileniyor. Her geçen gün gücünü arttıran e-ticaret özel günlerde yeni moda bir alışveriş kanalı haline geliyor. Dijital performans reklamcılık networklerinden Kwanko, Türk e-ticaretinde 10 kilit tarihi ve sonuçlarını derledi.

Hediyelerimizle annelerimizi babalarımızdan daha çok şımartıyoruz

Türkiye’de anneler ve babalar günlerindeki alışveriş davranışları değişiklik gösteriyor. Annelerimize babalarımızdan daha yüksek tutarlarda hediyeler alıyoruz.  Annelerimiz için ortalama 127 TL harcarken, babalarımız için ortalama 122 TL harcıyoruz. Babalarımıza online alışverişlerde en çok akıllı telefon, parfüm ve saat alıyoruz.

Sevgililer Günü’nde Anadolu’dan daha çok sipariş alınıyor

Sevgililer Günü’nde de online alışverişler her yıl artarken en büyük payı Anadolu’dan gelen siparişler oluşturuyor. Sevgililer Günü alışverişlerinde %26 artış gözlenirken bu satışlarda Anadolu’dan gelen siparişlerin oranı %55 olarak görünüyor.

Alışverişlerimizi sahurda yapıyoruz

Online alışverişin arttığı önemli tarihlerden biri de ramazan ayı. Ramazan ayında sahur saatlerinde iki kat daha çok alışveriş yapıyoruz.

Bayramlarda satışlar artıyor

Ramazan Bayramı mobil satışları %29 arttırırken, Kurban Bayramı çocuk ürünleri satışını %45 arttırıyor.

Okula dönüş en çok e-ticaret sitelerine yaradı

Geçtiğimiz yıl okula dönüş alışverişleri sanala döndü. Kırtasiye ve okul alışverişlerinde %100 artış gözlendi.

Yılbaşında harcamayı seviyoruz

Yapılan araştırmalar Türkiye’de yılbaşı için hediye almayı sevdiğimizi gösteriyor. Türkiye’de yılbaşı hediyelerine 100 TL ve üzeri bütçe ayıranların oranı %66 olarak görülüyor.