Skip to main content

Hakman Elektronik Genel Müdürü Aziz Süzer ile hem pandemiden nasibini alan güzellik sektörünü hem de firmanın önümüzdeki dönem hedeflerini konuştuk.

Pandemi döneminde özellikle özellikle kişisel bakım ürünlerinde yoğun bir talep oldu. Hakman Elektronik Genel Müdürü Aziz Süzer ile hem pandemiden nasibini alan güzellik sektörünü hem de firmanın önümüzdeki dönem hedeflerini konuştuk.

Hakman Elektronik’in geçmişten günümüze uzanan yolcuğunu sizden dinleyelim…

Hakman Elektronik’in temelleri 1992 yılında atıldı. 29 yıllık süreçte edindiğimiz bilgi ve tecrübeyle, müşterilerimize dünyada kendi alanının en kaliteli ürünlerini tanıştırdık. Bugün her biri tasarımı ve teknolojisiyle dünyanın önde gelen markaları arasında yer alan BaByliss, Baseus, Coway, Cuisinart, Laurastar, Melitta ve Veltia’nın tek yetkili distribütörü olarak faaliyetlerine devam etmekteyiz. Online ve offline alanda satış ağımız mevcut. Tüketiciyi en kaliteli ürünlerle buluşturma çabamızı aralıksız sürdürüyoruz. Ürünlerimiz kendi internet sitemiz www.hakman.com.tr’nin yanı sıra, Türkiye’nin tüm bölgelerindeki Mediamarkt, Teknosa, Vodafone, Troy mağazaları ile Hepsiburada, N11, Gittigidiyor, Amazon gibi önde gelen birçok e-ticaret sitesinde tüketiciyle buluşuyor. Tüketicilerimizin her türlü soru ve isteklerini, 2020 yılında yeni yatırımlarla geliştirdiğimiz çağrı merkezimiz sayesinde yanıtlıyoruz. Amacımız, kurulduğumuz ilk günden bu yana hiç değişmedi. Daima alanında dünyanın en iyi markalarını Türkiye’deki tüketicilerle buluşturmak için çalışıyoruz. İş ortaklarımızla da bu amaç üzerine faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz. Onların da büyük katkıları sayesinde, distribütörü olduğumuz markaları geniş tüketici kitlesiyle buluşturma fırsatını yakalıyoruz.

Bize ürün gamınızdan bahsedebilir misiniz? Şu anda site üzerinden hangi ürünler satın alınabiliyor?

Hakman Elektronik olarak geniş bir ürün portföyüne sahibiz. Porföyümüz arasında saç şekillendirici fırçalar, saç maşaları, saç düzleştiriciler, saç kurutma makineleri, saç ve sakal kesme/şekillendirme makineleri, ütü ve ütü sistemleri, buharlı düzleştiriciler, gıda hazırlama makineleri, içecek hazırlama makineleri, pişirme ve kızartma makineleri, tam otomatik ve filtre kahve makineleri, çekirdek ve öğütülmüş kahveler, kahve filtre kağıtları, hava temizleme cihazları, powerbanklar, cep telefonu ve laptop şarj kabloları, görüntü aktarım kabloları, cep telefonu ekran koruyucuları, cep telefonu kılıfları, kablolu ve kablosuz kulaklıklar, araç şarj cihazları, araç kokuları, araç içi telefon tutucular, el kurutma cihazları gibi birçok ürün bulunuyor.

Parisli saç stilisti Lelievre tarafından 1960’lı yıllarda kurulan Babyliss, 1961 yılında icat edilen ilk saç maşasından bu yana, saç şekillendirmenin öncüsü konumunda (. En yeni teknolojilerle donatılan BaByliss ürünleri saçları korurken her kadına ve her saça uygun portföyüyle dikkat çekiyor. Markanın Japon çeliği kullanılarak imal edilen erkek saç sakal kesme ve şekil verme ürün ailesi de alanının en çok tercih edilenleri arasında bulunuyor.

Çinli Baseus dünyada en çok satan markalardan biridir. Telefon kabloları, şarj cihazları, ekran koruyucular, Airpods aksesuarları gibi pek çok aksesuar Baseus kalitesiyle tüketiciye sunuluyor. 1989’dan beri 60’ı aşkın ülkede hava kalitesi ve insan sağlığını hedefe alan yaklaşımıyla tüketicinin tercihi olan Güney Koreli Coway, üstün kaliteli ürünlerini tüketicilerle buluşturuyor. Coway, özel tasarım hava temizleme cihazlarıyla dünya pazarının öncüsü kabul ediliyor. 45 yıldır dünya mutfaklarındaki en lezzetli yiyeceklerin hazırlanmasına yardım eden ve ABD’de pazar lideri olan Cuisinart, her mutfağa, profesyonel şeflerin yeteneklerini sergileyen mükemmel cihazları ulaştırmayı hedefliyor. Cuisinart, tüketiciyi en iyi teknoloji, yenilikçi konseptler ve çarpıcı tasarımlarla buluşturuyor. Kahve filtre kağıdının mucidi 113 yıllık dünya devi Melitta, çekirdekten bardağa kahve keyfini kullanıcılarla buluşturuyor. Melitta hem tam otomatik hem entegre öğütücülü hem de klasik filtre kahve makineleriyle, kahve zevkini dünyaya yayıyor. Ütü sistemlerini yüksek teknolojiyle birleştiren Laurastar, İsviçre’de 1980’de kurulduğundan bu yana 1 milyonu aşkın iş yeri ile evde kullanılıyor. Alanında dünya lideri olan Laurastar, hijyenik kuru mikro ince buhar teknolojisiyle davetsiz misafirlerin 99.9’u yok ederek, Covid-19 günlerinde tüketiciler için yüksek hijyen sağlıyor. Laurastar aynı zamanda birçok uluslararası tasarım ödülüne sahip. 80 ülkede kullanılan el kurutma ürünleri markası Veltia, alanında dünyanın lideri sayılıyor. Portföyünde yeni jenerasyon cihazlara yer veren Veltia, hızlı ve hijyenik el kurutma sistemlerini dünya ile buluşturuyor.

Covid döneminin e-ticarete etkisini değerlendirir misiniz? Hakman Elektronik’te en çok hangi kategorilere ilgi arttı? Öte yandan güzellik ve bakım trendleri pandemiden nasibini aldı ve hem hijyen hem de zaman kazanma anlamında bizi pratik çözümlere yöneltti. Hakman Elektronik’in kişisel bakım kategorisine bu anlamda nasıl bir ilgi oldu?

Türkiye’de her 10 alışverişten 7’si online yapılıyor. Geniş kitlelere hitap eden ürünler hakkında tüm sorulara yanıt veren ve alışverişin en kolay şekilde yapılacağı bir internet sitesi düzenini hayata geçirdik. Akıllı e-ticaret paketi ile sitemizi güçlendirdik. Kullanıcımız ister bizim internet sitemizden, isterse de iş ortaklarımızın sitelerinden alışverişlerini bu süreçte yapma yoluna gittiler. Salgın döneminde özellikle kişisel bakım ürünlerinde artış kaydedildi. BaByliss markamızın kadın ve erkeklere yönelik kişisel bakım ürünlerinde ciddi satış yükselişleri kaydedildi. Örneğin berberlerin de kapalı olmasıyla beraber bu dönemde evde erkeklerin saç kesme oranında ciddi bir yükseliş oldu, hobi amacıyla başlayan bu uğraş devamında ilgi görerek artmaya devam etti. Böylece BaByliss E990E Japanese Steel Dijital Saç Kesme Makinesi çok satan ürünlerimizden biri oldu. Aynı zamanda sakal kesme ve şekillendirme konusunda da BaByliss T890E Japanese Steel Sakal Kesme ve Şekillendirme Makinesi ön plana çıkan ürünümüz haline geldi. Kadınlar da saç bakımı konusunda BaByliss’in tüm ürünlerine büyük ilgi gösterdiler. Baseus markamızın cep telefonu aksesuarı ve kulaklık ürünleri de evde kal, çalış döneminin etkisiyle satışta büyümeyi yakaladı. Ayrıca kahve kategorisinde Melitta markamız da beklentimizin üzerinde bir artış gösterdi. Satış sonrası için de müşterilerimize her türlü dijital alandaki yardımı da sunduk ve bu yönde yatırımlarımızı, faaliyetlerimizi artırdık. Coway marka hava temizleme cihazlarımız da hijyenin öneminin arttığı günümüzde önemli bir satış grafiği yakaladı. Coway AP-1516D Hava Temizleme Cihazı ciddi bir talep gördü. Aynı zamanda elbiseleri hijyene kavuşturmak da 2020’de en çok baş gösteren sorunlardan biriydi. Bu problemin çözümünde Laurastar’ın üstün kuru mikro ince buhar teknolojisine sahip ütü ve ütü sistemleri devreye girdi. Ürün kullanıldığı alanlardaki davetsiz misafirlerin yüzde 99,9’unu yok eden teknolojisiyle tüketicilerin gözdeleri arasında yer aldı. Ürünlerin satışıyla ilgili yakalanan bu başarının 2021’de de sürdüğünü söyleyebilirim. Çünkü evde geçirdiğimiz vakit arttı. Hijyene ve sağlığa aynı zamanda da mutfak kültürüne ayırdığımız zamandaki yükselişle beraber bu alandaki teknolojik ürünler de ilgi görmeye başladı. Biz de Hakman ailesi olarak bu başarının artması için durmaksızın iş ortaklarımızla beraber çalışıyoruz.

Pandemi döneminde aldığınız talep ve geri bildirimlerle ürün gamınıza eklediğiniz ürünler oldu mu?

Hakman ailesi olarak, 29 yıldır müşterilerimizden gelen talepler ve geri bildirimleri oldukça önemsiyoruz. Ürün portföyümüzü de müşterilerimizin taleplerini dikkate alarak oluşturma politikasını izliyoruz. Evde kal döneminde, kullanıcıların üstün teknolojiye sahip ürünlerimizi yoğun şekilde tercih etmesi bizi çok mutlu etti. Hali hazırda varlığını sürdüren müşteri iletişim merkezimize, Covid-19 döneminde yeni yatırımlar yaptık. Böylece tüketiciden gelen talep, öneri ve isteklere hızlıca yanıt verme imkânı bulduk. Bu da yeni yol haritalarımız için yardımcı oldu. Örneğin; BaByliss markamız kadınların ve erkeklerin stillerini koruması için birçok üstün teknolojiye sahip ürünü bünyesinde barındırıyor. Covid-19 döneminde kuaför salonları ve berberler kapandı. Kadınlar da erkekler de saç bakımlarını evde yaptı; erkekler sakal düzeltmelerini evde yaptılar. BaByliss markamızın bu alandaki ürünleri de çok tercih edildi. Yine bu dönemde evde kaldık ve mutfakta geçen zaman da arttı. Cuisinart markamızın kablosuz 3’ü bir arada el blender’ları, ikili dondurma makineleri, Retro su ısıtıcıları gibi pek çok ürün, talepler doğrultusunda ailemize katıldı. Melitta markamızın filtre ve tam otomatik kahve makinelerinde yeni teknolojiye sahip ürünler de tüketicinin beğenisine sunuldu. Hava kalitesinin hayatın devamı kadar önemli olduğunu anladığımız salgın günlerinde Coway marka hava temizleme cihazlarında da yine wi-fi özellikli yeni Air Mega ürünümüzü tüketicimizin beğenisine sunmak üzereyiz. Tüm ürün gamlarımızla ilgili tüketicilerimizden gelen bildirimler sayesinde, ileride hangi ürünleri bünyemize katmamız gerektiğini daha iyi şekilde gördük. Tüm bu geri dönüşler bizim 2021 vizyonumuz için oldukça önemli oldu.

Türkiye’de en çok hangi ürünleriniz satıyor? Türkiye’de olmayan ama getirmeyi planladığınız ürünleriniz var mı?

Online ve offline satış kanallarında Hakman Elektronik güvencesiyle yer alan tüm ürünlere yönelik tüketicinin 29 yıllık bir güveni söz konusu. Eğer Hakman’ın getirdiği bir ürünü rafta ve sitede görürse, tüketicinin aklına gelen ilk şey ‘Bu ürün çok kalitelidir’ algısı oluyor. Biz de bu algının devamı noktasında elimizden geleni yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. “Covid-19 salgını kimsenin beklemediği, ani gelişen, şirketlerin de tıpkı tüketiciler gibi hazır olmadığı bir sağlık sorunu oldu. O dönemde tüketicinin ilk etaptaki talebi, saç ve sakal bakımı dolayısıyla Babyliss markamıza yönelik oldu. Evde geçirilen sürelerin artması, online toplantılar gibi sebeplerle Baseus’ta da yoğun bir taleple karşılaştık.” Tüm markalarımızda satış rakamları yüksek fakat BaByliss ile Baseus’ta en yüksek noktayı gördüğümüzü söyleyebilirim. Şu anda da o ilgi hali hazırda devam ediyor. Diğer markalarımızın bilinirliğini artırma çabalarımıza devam ediyoruz. Şirket olarak gelecek planlarımızı yapmak için yoğun bir tempoda çalışıyoruz. Konuyla ilgili gelişmeleri en kısa sürede paylaşmayı umuyoruz.

Hakman Elektronik’in yeni dönemde yol haritasında neler var?

Hakman Elektronik, 1992’de yola çıktığından beri vizyonunu hiç değiştirmedi. Amacımız daima en kaliteli ürünü, en erişilebilir şekilde tüketicimize sunmak. Zaten 29 yıldır alanımızda en önde olan kurumlardan biri haline gelmemiz de bu vizyonumuzun ürünü. Yeni döneme dair de tabii ki Covid-19’un yarattığı etkiyi göz ardı etmeden yolumuza devam edeceğiz. Çünkü önümüzde bir evde kal gerçeği var. Aynı zamanda online satış kanallarındaki artışı da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Biz, tüketicinin ihtiyacına en uygun uzman markaları Türkiye’ye getirme konusuna odaklandık. 2021’de de bu alana dair çalışmalarımız sürüyor. Belki bu yıl birkaç marka ile daha yaptığımız iş birliğini duyurmamız mümkün olabilir. Çalışmalarımız devam ediyor. Tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırdığımız sürece, biz işimizi iyi yapmış sayıyoruz. Bu çalışmamıza da ara vermeden devam edeceğimizi söylemek isterim.