Skip to main content

Heyetlere gelen 562 bin başvurunun 100 bini e-devlet kanalıyla ulaştı.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2018 yılında tüketici hakem heyetlerine e-devlet üzerinden 97 bin 791 elektronik başvuru ulaştığını söyledi. Pekcan’ın verdiği bilgiye göre, toplam başvuruların yaklaşık yüzde 17’si e-devlet üzerinden gerçekleştirildi. Ürün ve hizmet bazında ele alındığındaysa; geçen yıl tüketicilerin tüketici hakem heyetlerine sırasıyla en çok kredi tahsis ücreti (dosya masrafı), cep telefonu, ayakkabı, kredi kartı üyelik ücreti, diğer finansal hizmetler ve internet aboneliklerine ilişkin başvuru yaptığı açıklandı.

Tüketici şikâyetlerinde bir yılda 30 bin düşüş

Sektör bazında bakıldığında da geçen yıl tüketicilerin en çok perakende ticaret, finansal hizmet, abonelik hizmetleri, ulaşım/sağlık/eğitim hizmetleri, turizm hizmetleri sektörleri ile diğer konularına dair başvuru yaptığı ifade edildi. Bakan Pekcan, 2018’de tüketici hakem heyetlerine 561 bin 705 başvuru yapıldığını ve 569 bin 878 karar verildiğini aktardı. 2017’deyse toplam 591 bin 4 başvuruya karşılık 636 bin 916 karar verildi.