Skip to main content

Trivago son dönemde TÜRSAB’ın açıklamasıyla gündeme gelmiş ve TÜRSAB’ın Booking.com’da olduğu gibi benzer bir site kapatma hamlesi yapacağı konuşulmuştu. Trivago CEO’su Rolf Schrömgens’e Skype üzerinden ulaştık ve bu iddiaları sorduk. Schrömgens’le görüşmemizde ayrıca Türkiye’deki performansları üzerinde de durduk.

Trivago CEO’su Rolf Schrömgens’e öncelikle girişimin Türkiye’deki durumunu soruyoruz. Rolf Schrömgens Türkiye’nin kendileri için başarılı bir performans gösteren bir piyasa olduğunu söylüyor. Türkiye’de çok hızlı büyüdüklerini ifade eden Schrömgens, burada olmaktan mutlu olduklarını dile getiriyor. Trivago ile diğer merak ettiğimiz bir konu da, sitenin mobil performansı. Trivago CEO’su Rolf Schrömgens, “Türkiye’de Trivago için  mobil kullanımının   diğer ülkelerin ortalamasından daha yüksek olduğunu görüyoruz. Bunun bizim için iyi olduğunu düşünüyoruz. Çünkü Trivago’nun mobile çok duyarlı bir yönü var” diyor ve ziyaretçilerin yüzde 50’sinden fazlasının mobil cihazlardan geldiğini sözlerine ekliyor.

Trivago ile ilgili gündemde olan önemli bir TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un Booking.com’un kapatılmasının ardından Trivago için de benzer bir durumun söz konusu olmasıydı. Rolf Schrömgens’in bu konudaki yorumlarını da almak istedik. Schrömgens, TÜRSAB’ın açıklamasından haberi olmadığını belirtiyor ve şunları söylüyor: “Bizim iş modelimiz, Booking.com’dan farklı. Bizim reklamlarımızdan da bu farkı görebilirsiniz aslında. Şöyle açıklayayım: Booking.com’u oteller için bir satış mağazası gibi düşünebilirsiniz. Trivago ise arama motoru görevini üstleniyor.”

Halka açıldıktan sonra yüzde 70 büyüdük

Kendilerinin Booking.com’a benzeyen diğer yerel aracılarla çalışmaktan mutlu olduklarını belirten Schrömgens, bunun kendileri için önemli stratejilerinden biri olduğunu vurguluyor. Schrömgens’e göre, belki de Trivago ve Booking.com’un iş modelleri tam anlaşılamamış olabilir. Bunun paralelinde Schrömgens’e sorduğumuz diğer bir soru da, Türk devletiyle herhangi bir sorunları olup olmadığına ilişkindi. Schrömgens, devletle herhangi bir sorunları olmadığını ve dolayısıyla herhangi bir yetkiliyle temasa geçmediklerini aktarıyor.

Trivago, Aralık 2016’da halka açılmasıyla da geçtiğimiz yıl dikkatleri üzerine çekmişti. Trivago CEO’su Rolf Schrömgens’e halka açılma döneminden bu yana nelerin değiştiğini de sorduk. Rolf Schrömgens öncelikle performanslarını artırmak için halka açılmadıklarının altını çiziyor ve şunları söylüyor: “Trivago aslında benzersiz bir şirket ve sermaye piyasalarına anlatılacak bir hikâyemiz olduğuna inanıyoruz. Gerçek niyetimiz buydu, performansımızı kanıtlamak gibi bir derdimiz yoktu. Şunu not edeyim: Halka açıldığımızdan bu yana yüzde 70’lik bir büyümeye imza attık.” Schrömgens’e göre,  bunu sadece halka açılmanın sonucu olarak yorumlamamak gerekiyor.