Skip to main content

Trendyol, BlindLook işbirliği ile Sesli Simülasyon teknolojisini web sitesine ve mobil uygulamasına entegre etti.

Trendyol, BlindLook işbirliği ile görme engellileri aktif kullanıcılar olarak online alışveriş dünyasına dahil eden Sesli Simülasyon (Audio Simulation) teknolojisini e-ticaret kanallarına entegre etti. Şirketin paylaştığı bilgilere göre Trendyol böylelikle, Türkiye’nin en yüksek kullanıcı sayısına sahip EyeBrand sertifikalı e-ticaret platformu oldu.

Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre BlindLook tarafından geliştirilen ses odaklı erişilebilirlik teknolojisi Sesli Simülasyon, görme engelliler için ürün ve hizmetleri erişilebilir hale getiriyor ve tam veya kısmi görme engelli bireylerin dijital ürün ve hizmetleri yardıma ihtiyaç duymadan kullanmalarına olanak sağlıyor. Ekran okuyucu programlarla paralel bir biçimde çalışan teknoloji, herhangi bir web sitesi veya uygulamayı kullanırken alınması gereken aksiyonları sesli bir biçimde aktararak kullanıcıları yönlendiriyor.

Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz

Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz

Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz konuyla ilgili yaptığı açıklamada sürdürülebilirliği tüm boyutlarıyla değerlendirerek herkes için kapsayıcı ve uygulanabilir çözümler üretmek üzere çalıştıklarını ifade etti.

Temel misyonlarının müşterilerine kusursuz bir e-ticaret deneyimi sunarak pozitif etki yaratmak olduğunu vurgulayan Poyraz, “Bu etkiyi daha eşit ve daha kapsayıcı bir dünya adına kullanarak ülkemizde 1 milyon, dünyada 285 milyon görme engelli bireyin özgürce hayata katılma hakkını destekliyoruz. Sesli rehber özelliği sayesinde artık görme engelliler, platformumuzda bulunan 200 milyonu aşkın ürünü inceleyebilecek, kendi kararlarını kendileri vererek kolay ve güvenilir alışveriş olanağından yararlanabilecek” dedi.

BlindLook kurucu ortakları Sadriye Görece ve Cihat Ersin Aydın, Türkiye’de 1 milyon, dünyada ise 285 milyon görme engellinin hayatına dokunacak bir işe imza attıklarını belirterek, “BlindLook olarak, iletişimin %80 görme odaklı olduğu bu dünyada, görme engelliler için %100 ses odaklı bir dünya yaratıyoruz ve bunu gelişen teknolojiyi de içine katarak büyütüyoruz. Trendyol gibi kullanıcı sayısı yüksek, görme engelli bireylerin ihtiyaçlarına cevap verecek, e-ticaretin önemli bir markasıyla birlikte çalışmaktan dolayı çok mutluyuz. Eşit, erişilebilir ve kapsayıcı dünya hayalimizi adım adım gerçekleştirme yolunda bizimle birlikte yürüdüğü için Trendyol’a çok teşekkür ederiz” ifadelerine yer verdi.