Son yıllarda teknolojinin moda endüstrisindeki varlığının giderek güçlendiğini söylemek mümkün. Bu alanda, ürünlerinde teknolojiyi en yenilikçi şekikde kullanan markalardan biri olan Ramsey’in terzilikten mühendisliğe dönüşen hikayesi 1970’lere kadar uzanıyor. Markanın inovasyon ve teknoloji odaklı vizyonunu Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan ile konuştuk
Ramsey, inovasyon ve teknoloji gücünü moda ile buluşturan bir marka. Markanın bu bağlamdaki vizyonunu kısaca anlatır mısınız?
Ramsey temelleri 1970’li yıllarda Avrupa’nın moda başkentlerinden Londra’da atılan ve Türkiye’ye uzanan; ‘terziliğin mühendisliğe’ dönüştüğü 50 yıllık başarı hikayesine sahip bir marka. Ramsey günümüzde Türkiye’nin yanı sıra Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Ukrayna’nın aralarında bulunduğu 20 ülkede 70’den fazla mağazası ve online kanalı ile dünya erkeklerini modayla buluşturuyor. Bizim işimiz moda ancak inovasyon-teknoloji de işimizin önemli bir parçası ve aslında inovasyon Ramsey’in DNA’sında var diyebiliriz. Çünkü inovasyon; ‘erkeğe değer katan’, ‘onları iyi ve değerli hissettiren tasarımlar’ sunma mottomuzu destekleyen bir başlık.
Son olarak ısıtan ceketi piyasaya sundunuz. Bu yenilikçi üründe kullanılan teknolojiden bahsedebilir misiniz?
Teknoloji ile modayı buluşturan tasarım haberlerimizden en yenisi de ilk kez bu kış koleksiyonumuzda müşterilerimizle buluşturduğumuz Ramsey Isıtan Ceket oldu. Isıtan Ceket; fit kesimi, yüzde 100 yün kumaşı, dinamik tarzıyla şık bir ceket görünümüne sahip. Ramsey Isıtan Ceket, cep telefonundan kolayca kontrol edilebiliyor ve 65 dereceye kadar ısınabilme özelliğiyle erkekleri kalın kışlık ürünlerle kat kat giyinmekten kurtarıyor. Isıtan Ceket, içerisinde bulunan powerbank sayesinde etkin hale getiriliyor. Google Play Store veya App Store üzerinden kolayca indirilebilen ‘Warm Health’ uygulaması üzerinden ya da ceket üzerindeki ısıtma panelinden kontrol edilebiliyor. 10 metreye kadar bir mesafeden sıcaklık ayarlama imkanı sunan bu teknoloji, ceketin giyilmeden önce ısıtılmasına olanak sağlıyor.
Isıtan ceket’in dışında teknoloji ve modayı buluşturduğunuz ürünleriniz arasında öne çıkan diğer ürünler hangileri?
Kış koleksiyonumuzla birlikte tüketicilerle buluşturduğumuz ilklerden biri olan ‘Isıtan Ceket’in yanı sıra bu sezon çok daha farklı, yenilikçi tasarımlarımızı da mağazalarımızda ve online’da satışa sunduk. Evde geçirilen süre artar ve ev-ofis kavramı hayatımızda daha büyük yer kaplarken eşofman rahatlığındaki takım elbisemiz Performance Suit, erkeği daha uzun ve fit gösteren Thin&Taller takım elbise, salgın sürecinin tüketicide tetiklediği stresi azaltan, yorgunluk hissini alan ve hem zihinsel hem de fiziksel rahatlık veren ZeroStress takım elbise, hem mont hem spor yelek olarak kullanılabilen dış giyim tasarımlarımız da bu sezon tüketicilerle buluştu. 2011 yılında yaklaşık iki yıllık AR-Ge sonucunda hayata geçirilen ve üretim patentine de sahip olduğumuz normal bir takım elbiseye göre yüzde 50 daha hafif tasarımımız Zero Weight teknoloji ve inovasyonu buluşturduğumuz ürünlerden biriydi. Mağazalarımızdan erişebileceğiniz; ‘Konuşan Ceket’ adını verdiğimiz; ‘NFC Ceket’ de giyilebilir teknolojiler konusunda yaptığımız çalışmalardan bir diğer örnek. Yeni teknolojilerin ürün ve koleksiyonlardaki varlığıyla erkekler kendilerine değer katan, fayda sağlayan, hayatını kolaylaştıran tasarımlara sahip oluyor. Aslında hepsi ‘bir deneyim satın alıyor’. Biz de Ramsey olarak ‘Kişiselleştirme’ trendinin içselleştirilmesi adına ‘kişiselleştirilmiş stil deneyimi’ olarak nitelendirdiğimiz ‘Made to Measure’ (MTM) ile müşterilerimize yepyeni stil hikayeleri yazmak için yola çıktık. Yeni nesil kişiye özel dikim hizmetimiz Made to Measure ile erkeklere; kumaş, kalıp, astar, yaka, düğme ve aksesuarlarıyla her detayında seçimlerine, zevkine uygun şekillenen ve üretilen takım elbise, ceket, palto, smokin gibi tasarımlar, kombinasyonlar sunuyoruz.
Ramsey’de inovasyon temelli geliştirilen bu ürün konseptlerinin arkasında nasıl bir ekip var?
Yenilikçi ürün geliştirme anlayışımız çerçevesinde yaklaşık 25 kişiden oluşan Ar-Ge ekibimiz ve tasarım ofisimiz değişen moda dinamikleri, gelişen teknoloji ve erkeklerin beklentilerini güncel bir şekilde takip ederek inovatif ürünler, giyilebilir teknolojiler konusunda sürekli iş geliştiriyor. Ve gelirlerimizin yaklaşık yüzde 2-2,5’unu AR-Ge ve ÜR-GE’ye aktarıyoruz. AR-GE ekiplerimiz; teknoloji ile modayı buluşturan, dijital dünyayı tasarım ile daha etkin şekilde bir araya getirme konusunda müşteri beklentilerini karşılayacak yenilikçi ürünler konusunda yoğun mesai harcıyor.
Günümüz tüketicisi için markaların yenilikçi olması kadar dünyaya faydalı olması da büyük önem taşıyor. Ramsey’in bu konudaki yaklaşımı nasıl?
Katma değerli üretim yapan, yenilikçi ve inovasyon odaklı bir marka olarak inovasyon gücümüzü de dünya kaynaklarını daha iyi kullanmak için harcıyoruz. Daha az malzeme ve daha az su kullanarak ürettiğimiz takım elbise ve ceketler, ısıtan ceket gibi enerji tasarrufu sağlayan tasarımlar, tasarım ve koleksiyonlarda doğal elyaf kullanımları bu vizyonun bir parçası. Örneğin gömlekteki bir ter kokusunu hapsetme inovasyonuyla ürün başına yılda ortalama 52 litre su tasarrufu sağlayabiliyoruz. Yenilikçi üretim teknikleriyle daha az malzeme kullanımı ile daha konforlu ve özellikli ürünler üreterek enerji tasarrufu da mümkün. Zero Weight takım elbise koleksiyonu ile tasarruf edilen enerji miktarı yılda 134 MW’ı bulabiliyor. Yenilikçi bakış açısı ve ileri teknoloji kullanımı, inovasyon, topluma ve çevreye duyarlı yaklaşımla ürünlerimizi ve hizmetlerimizi hayata geçirmeye yeni dönemde de devam edeceğiz. Tabi erkek giyiminde değişen beklentileri de koleksiyonlarımıza yansıtacağız.
Yorumlar