Skip to main content

Brand Week Istanbul sahnesinde bir araya gelen Prof. Dr. Yankı Yazgan ile Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı ‘Teknoloji, İnsan ve Gelecek’ başlıklı bir sohbet gerçekleştirdi.

Brand Week Istanbul’un üçüncü gününde, ana sahnede, Prof. Dr. Yankı Yazgan ile Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı ‘Teknoloji, İnsan ve Gelecek’ başlıklı bir sohbet gerçekleştirdi. Hayatlarımızı radikal bir biçimde değiştiren teknoloji ve bu değişimle nasıl başa çıkacağımız üzerine yoğunlaşan konuşmada, Eczacıbaşı’nın ‘Daha Yeni Başlıyor’ adlı kitabına da atıflar yapıldı.

“Teknolojiyle gelen çok hızlı değişim kayıp duygusu veriyor” diyen Prof. Dr. Yankı Yazgan, hızın baş döndürücülüğünün getirdiği reaksiyonların; katılık, koltuğa sıkı sıkı yapışma hali veya tam ters uçtaki balıklama atlama hali olduğunu belirtti. Gerçek sosyal çevremizin sosyal medya ağlarındaki kişi sayısı değil “cenazeye ve düğüne gelecek kişiler” olduğunu sözlerine ekleyen Yazgan, sosyal ağlarda oluşan sahte yakınlık hissine de dikkat çekti, sosyal ağlarda yalan haberlerin böylece daha kolay yayıldığını ifade etti.

Faruk Eczacıbaşı’nın “Deneyime açıklık deneyimden daha önemli” sözleri üzerine ise Prof. Yazgan, kendimizi güvende hissettiğimiz özgürlükçü ortamlarda deneyime daha açık olduğumuzun altını çizdi ve hukuktan eğitime toplumsal değişiklikleri yapacak insanların buna daha fazla dikkat etmesi gerektiğini dile getirdi.

Dijital çağda gençlerin sahip olması gereken dört temel yetkinlik
‘Teknoloji, İnsan ve Gelecek’ sohbetinde söz alan Faruk Eczacıbaşı, teknolojinin yarattığı değişime hala alışkın olmadığımızı, bunun getirdiği korkularla nasıl başa çıkabileceğimizi de henüz bilmediğimizi ifade etti. Frankenstein hikayesindeki gibi; “Ortaya çıkan büyü, büyücüyü aştı” diyen Eczacıbaşı, dijital çağda gençlerin sahip olması gereken dört temel yetkinlikten söz etti. Bunlar: Beklenmedik durumlarda savrulmamak için “esneklik”, kendini kutular içinde yani sadece mesleki titr ile değil tüm özelliklerle tanıtmayı mümkün kılan “yakınsama”, kendini üretken kılmak için en gerekli bilgileri nereden bulabileceğini bilme yetkinliği olarak “networking” ve başta dijital platformlarda olmak üzere “güvenlik”.

Gerçek ötesi toplum diye bir şeyden bahsedildiğini, bunun da bilgiyi her zamankinden daha değerli kıldığını dile getiren Eczacıbaşı, “Herkes kendine ait bilginin değerini bilmeli” dedi. Dijital çağın kavramları da yok olma noktasına getirdiğine değinen Eczacıbaşı, demokrasi gibi temel değerlerin yok olması gibi bir şeyin mümkün olmadığını ama bu gibi kavramların tanımında yeniliğe gitme ihtiyacının var olduğunu belirtti. Ünlü iş adamı ayrıca, herkesin sadece kendine yakın gelenlerin paylaşımlarına inandığı bu bilgi çokluğu içinde artan kutuplaşmanın önüne geçmek için neler yapılması gerektiği üzerine kafa patlatmak gerektiğinin de altını çizdi.