Skip to main content

Facebook ve Teknasyon, temmuz ayında başlattıkları yeni işbirliği ile Türkiye’deki dijital girişimlerin Facebook platformunu kullanarak globalde büyümelerinin önünü açıyor.

Teknasyon; sosyal sorumluluk, eğitim, fintech gibi alanların yanı sıra Ar-Ge yapan girişimlere de yatırımlar yapmaya devam ediyor. Son olarak kullanıcılarının ileri teknolojiler kullanarak videolar çekmelerini sağlayan Impressions’a 600 bin dolarlık bir yatırım yaptığını sizlerle paylaşmıştık.

Halihazırda 155 ülkede satış yapan Teknasyon, yerel pazarda iş yapan girişimlere global tecrübesini aktaracak ve bu girişimlerin dünyaya açılmasına yardımcı olacak. Teknasyon, bu yeni işbirliğinde, “Facebook Mobil Uygulamaların Büyümesinden Sorumlu Ülke Partneri” rolünde yer alıyor. Bu rolünde, tüm bilgi ve tecrübesini girişimlerle en iyi şekilde paylaşabilmek için bünyesinde yeni bir ekip kuran Teknasyon, “Growth Partnership/Büyüme Ortaklığı” programına dahil olan girişimlere ilk günden itibaren kapsamlı şekilde destek verecek.

Teknasyon’un, kısa bir zaman önce desteklemiş olduğu Meditopia da 60 milyon dolar değerleme üzerinden yabancı yatırım aldı, bu da bir Türk dijital girişimin dünyaya açılabilmesi için doğru teknolojik çözümlere, iyi bir ekibe, globalde nasıl pazarlama yapılacağının bilinmesine; dolayısıyla yatırım alma imkanlarına ve doğru büyüme stratejilerinin belirlenmesine olan ihtiyacın ne kadar önemli olduğunu gösterdi.

Hedef: 10 milyar dolar dijital ihracat geliri yaratmak

Teknasyon kurucu ortağı Burak Sağlık “Türkiye’yi dünyanın dijital merkezlerinden biri yapmak için çok çalışıyoruz. Facebook ile yıllardır çok yakın çalıştık. Facebook bu dönemde bize hem projelerimizi tüm dünyada kullanıcılara ulaştırabileceğimiz platform sundu hem de global tecrübelerini aktararak Teknasyon’un büyümesine çok ciddi katkı sağladı. Biz de performans, pazarlama, kreatif ve medya üretimi, yerelleşme ve global pazarlara açılma konularında çok tecrübe kazandık. Şimdi kazandığımız deneyimi ve geliştirdiğimiz teknolojileri girişimciler ile paylaşacağız. 2024 yılına kadar hedefimiz bu iş birliği ile girişimleri yurtdışı pazarlarına açarak büyütmek ve 10 milyar dolar dijital ihracat geliri yaratmak.” dedi.