Skip to main content

Şükrü Saracoğlu Stadı, Türk Telekom Grubu’nun teknolojisiyle akıllı stat olma yolunda…

Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu stadı, Türk Telekom Grubu’nun teknolojisiyle baştan aşağı yenilenen internet altyapısıyla, Fenerbahçe taraftarları için statta maç keyfi yeni bir boyut kazanacak.

Yeni nesil statta hızlı internetten eğlenceli uygulamalara, güvenilir bağlantıdan kaliteli iletişime kadar birçok hizmet bir arada sunulacak.

Futbolseverleri Türkiye’de gerçek anlamda “akıllı stat” kavramıyla tanıştıracak olan projenin detayları, Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir ve Fenerbahçe Spor Kulübü Asbaşkanı Önder Fırat’ın katıldığı törenle kamuoyuna duyuruldu.

Stada kurulan Wi-Fi altyapısı ile Fenerbahçeliler maç öncesi ve maç anında kesintisiz bir şekilde internete girip uygulamalardan faydalanabilecek. Ayrıca stadın, 4,5G ve diğer yeni nesil teknolojilere uyumlu mobil şebeke altyapısıyla taraftarlar akıllı telefonları üzerinden de hızlı ve kesintisiz internet deneyimi yaşayacak.

Kesintisiz bağlantının yanı sıra yenilikçi uygulamalarla, futbolseverlerin stat içinde daha kolay ve rahat hareket etmeleri sağlanacak. “Resmi Takım” ve “Stadyum” uygulamaları kapsamındaki özel içerikler, interaktif etkinlikler, yarışmalar ve çeşitli sürprizler ise projenin ilk aşamasında futbolseverlere sunulan yenilikler arasında yerini alacak.

Eğlenceli bir stadyum deneyimi

Stadyum uygulamasıyla alışılagelmiş maç atmosferi tamamen değişerek, yeni nesil mobil çözümler ile tüm taraftarların maçın coşkusuna her an dâhil olabilmeleri sağlanacak. Taraftarlar maç öncesi karşılaşmayla ilgili önemli bilgileri alarak stat atmosferine hazırlanacak. Statta taraftarlar, kişiye özel karşılama mesajları ile karşılanacak, “sanal tur” uygulamasıyla dijital stat turu yapabilecek. Uygulama ile taraftarlar koltuklarını ve yemek alanlarını kolaylıkla bulabilecek, yemek siparişinde bulunabilecek, stat içindeki kameralardan büfelerin önündeki kuyrukların uzunluğunu, kapı yoğunluğunu görebilecek.

Yeni Nesil Stat uygulaması kapsamında, stattaki seyirciler, maç öncesi ve sonrasında statta yapılacak yarışma, oyun, quiz gibi çeşitli aktivitelere interaktif bir şekilde katılabilecek. Statta, 500’ün üzerinde dijital ekran bulunacak ve “Stadyum” uygulamasıyla stattaki bu ekranlar konuşabilecek. Taraftarların uygulama üzerinden gönderdikleri paylaşımlar, fotoğraflar, mesajlar tüm ekranlarda yayınlanacak. Dev ekranlar üzerinden taraftarlarla iletişime geçilip farklı uygulamalarla ses rekoru denemeleri, tezahürat paylaşımları, ödüllü oyunlar ve yarışmalar düzenlenecek.

Fotoğraf: Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir, Fenerbahçe Spor Kulübü Asbaşkanı Önder Fırat