Şirket, Starbucks uygulamasının kullanıcısının mevcut coğrafi konumundan yararlanarak arabaya servis seçeneğinde onları belirleyecek ve böylece ödeme yapmak için telefonlarını çıkarmak zorunda kalmayacakları yeni bir temassız ödeme yöntemine ilişkin şirket içinde test yapıldığını doğruladı.
Starbucks TechCrunch’a yaptığı açıklamada, deneyimin şu anda yalnızca Starbucks çalışanları tarafından test edildiğini söyledi. Ancak eğer gerçekleşirse, böyle bir yenilik büyük olasılıkla arabaya servis sürelerini hızlandırabilir. Çünkü müşterilerin Starbucks uygulamasını başlatması, barkodlarını görüntülemesi ve ardından çalışanın ekranını taramasını beklemesi gerekmeyecek. Bunun yerine, bu yeni ödeme sistemi, çalışanın müşterinin siparişini kolayca teslim etmesine olanak tanıyacak.
Yeni teknoloji, Starbucks mobil uygulamasının mevcut sürümünde geliştirici ve araştırmacı Steve Moser tarafından keşfedildi. Uygulamadaki ek metinde yer alan açıklama şöyle: “Arabada ödeme, siparişinizi hızlı bir şekilde almanıza yardımcı olur. Vardığınızda sizi belirlemek için cihazınızın konum hizmetlerini kullanırız. Böylece arabada ödeme yaparken cüzdanınızı veya cihazınızı çıkarmanıza gerek kalmaz.”
Şu anda sistem, kullanıcıdan bu özelliği etkinleştirmesini isteyerek çalışıyor. Özellik etkinleştirildiğinde müşteriler, arabaya servis yapan bir mağazaya vardıklarında mobil uygulama üzerinden check-in yapacak ve siparişlerini verdikten sonra baristaya adlarını ve check-in yaptıklarını söyleyecek. Bu yeni ödeme yönteminin tüketicilere ne zaman sunulacağı ise henüz belirsiz.
Kaynak: Starbucks is experimenting with ‘scanless checkout’ for drive-through users – TechCrunch
Yorumlar