Spotify ve müzik odaklı eğlence alanında dünya lideri Universal Music Group (UMG) bugün, global ölçekte yeni çok yıllık lisans anlaşması imzaladıklarını duyurdu.
İki şirket bu anlaşmayla, kapsamlı bir müzik deneyimi sağlamanın yanı sıra yeni çıkan albümlerde daha fazla esneklik sunarak ve Spotify platformları üzerinden yenilikçi pazarlama kampanyalarını tasarlayarak, müziğin dönüşüm potansiyelinin sanatçılar, plak şirketleri ve müzikseverler için tam olarak gerçekleşmesi adına işbirliklerini bir adım öteye taşıyor.
Bu yeni anlaşma ile Universal Music Group (UMG), sanatçıların ve plak şirketlerinin dinleyicileri ile daha derin bir iletişim kurmalarını, mevcut etkileşimi geliştirmelerini ve güçlendirmelerini sağlayacak yeni araçların yaratılması için veri erişimi konusunda eşsiz bir yetkiye sahip olacak.
Spotify CEO’su ve Başkanı Daniel Ek konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu işbirliği, karşılıklı bir müzik sevgisi ve sanatçılar için bir değer yaratma ile bunu müzikseverlerle paylaşma isteğinden yola çıkarak kuruldu. Yeni sanatçıların çıkmasını desteklemek, hem var olan hem de yeni çıkan sanatçıları her geçen gün daha da genişleyen dinleyici dünyası ile bir araya getirmek üzere birlikte çalışacağız. Her sanatçının her albümünün aynı şekilde sunulmaması gerektiğini biliyoruz, bu nedenle UMG ile yeni, esnek albüm sunum politikaları üzerine kapsamlı çalışmalar yaptık. Bugünden başlayarak, Universal çatısı altındaki sanatçılar yeni albümlerini iki hafta boyunca sadece premium üzerinden sunmayı tercih ederek, abonelere yeni albümü keşfetmeleri için öncelik verebilecekler. Single kayıtlar ise Spotify’daki tüm dinleyicilerin erişimine hazır olacak. Sir Lucian’a şimdiye kadar yaptığımız her şeyde sergilediği liderlik ve müzik yapan, müziği seven herkes için bundan sonra da yeni müzik ekonomisi adına yapacaklarımız için teşekkür etmek istiyorum.”
Yorumlar