Skip to main content

Dijital spor medyası şirketi Perform, ‘Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu 2013’ü açıkladı. Aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 14 ülkede spor medyasının ne şekilde kullanıldığını kapsamlı araştırmalarla ortaya koyan rapora göre,…

Dijital spor medyası şirketi Perform, ‘Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu 2013’ü açıkladı.
Aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 14 ülkede spor medyasının ne şekilde kullanıldığını kapsamlı araştırmalarla ortaya koyan rapora göre, Türkiye’deki 22 milyon aktif sporseverin yüzde 64’ü futbolu takip ediyor. Türkiye bu oranla İspanya ile birlikte Avrupa ülkeleri arasında futbolun en çok takip edildiği ülke olma özelliğini taşıyor. Türkiye, spor takibinde internet ve mobil cihaz kullanımında Avrupa ortalamasının üzerinde performans gösteriyor.
Araştırmanın öne çıkan başlıkları: 
-Diğer 13 ülkede olduğu gibi, Türkiye’de de sporun takip edildiği mecralar arasında ilk sırada TV bulunuyor. Yüzde 94 orana sahip TV’nin ardından ikinci sırada yer alan internetin oranı ise yüzde 85. Türkiye internetin bu yüksek kullanım oranı ile ilk sırada bulunuyor.
-Rapordaki en çarpıcı sonuçlardan biri de mobil kullanımda ortaya çıkıyor. Diğer mecraların yanı sıra sporu mobil cihazlarıyla da takip edenlerin ülkemizdeki oranı yüzde 64 seviyesinde bulunuyor.
-Dikkat çeken bir diğer mecra da sosyal ağlar. Türkiye’deki sporseverlerin yüzde 66’sı sporu takip etmek için, başta Facebook olmak üzere, sosyal medya platformlarını kullanıyor. 
-Hindistanlı sporseverler haftada 19,1 saatlerini spor takibi için harcarken, Türkiye 15,2 saat ortalaması ile 14 ülke arasında ikinci sırada bulunuyor. Türkiye’nin ardından 14,6 saatle Çin geliyor.