Potansiyel müşteriler interneti kullanarak araştırıyor, inceleyip karar veriyor. Bu kadar yoğun bilgi akışı olduğunda insanlar doğal olarak bilgiyi mümkün olduğu kadar hızlı ve zahmetsizce ulaşabilecekleri yolu tercih ediyorlar. Video bunu sağlayan en iyi yollardan biri. Ayrıca iyi bir video sonuna kadar seyrediliyor. Bu sayede video ile mesajların kapsamlı biçimde verilebildiği görülüyor. Ayrıca, video insanları duygulandırmada diğer bütün medyalardan çok daha başarılı. Diğer yandan güzel bir videoyu sosyal medyanın yanı sıra TV de, web sayfalarında, mailing çalışmalarında, mağaza, billboard ve hemen her yerde kullanabilmek mümkün.
Hikaye anlatımını müzik, ses efektleri, grafik ve dramatik görüntüleri kullanarak birleştirir ve son derece etkili, akılda kalıcı ve insanların paylaşmak isteyeceği bir forma sokabilir. Bir tanıtım filmi yaptırmak isteyen firma, öncelikle hangi pazarlama profiline göre hareket etmesi gerektiğini düşünmeli. Büyük ve geniş üretim alanlarına sahip bir firma bu alanları müşterilerine göstermeli. Eğer firmanın zaten bir tanıtım filmi varsa ya da firma tanıtım filmi çekimi yerine eğlenceli ve kolay anlaşılabilir video yaptırmak istiyorsa bu durumda animasyon, infografik çalışmalarına yönelmek doğru seçim.
Profesyonel tanıtım filmi nasıl hazırlanmalı?
Firmanızı doğru tanıtmak ve en güzel filmi hazırlamak için en önemli unsur çalışacağınız ekibin tecrübesi ve kullanılacak olan ekipmanın kalitesi. Peki bununla birlikte genel itibarıyla bir tanıtım filminin hazırlanması sırası ne şekilde?
Sinopsis (Senaryo taslağı hazırlanır.)
Buna göre çekilmesi uygun olacak planlar saptanır.
Çekilecek planlar için uygun ekipman, süre ve personel belirlenerek video tanıtım filmin bütçesi oluşturulur.
Senaryo kesinleştikten sonra çekimlere başlanır.
Çekim aşaması tamamlandıktan sonra ham görüntüler ve dublaj kurgulanır. Kurgu yani filmin montajı, sesler ile senkronize edilmesi gibi işlemler tamamlandıktan sonra film istenen formata çevrilerek tamamlanır.
Çalışmaları mevcut projenin başından sonuna kadar hazırlayabilen şirketler bulunuyor. Bu süreç genellikle projenin senaryosu, filmin çekimi, metnin ve özgün müziğinin hazırlanması, grafik çalışmaları, kurgu, montaj ve çeşitli dillerde seslendirme şeklinde müşterilere sunuluyor.
Yorumlar