Skip to main content

Son dönemin en başarılı dijital işlerinden Doritos Akademi’nin yaratıcıları ile kampanyanın başarı hikayesini ve sosyal medyada başarılı bir kampanya yürütebilmenin püf noktalarını konuştuk. Doritos Akademi fikri ortaya nasıl çıktı?   Genç…

Son dönemin en başarılı dijital işlerinden Doritos Akademi’nin yaratıcıları ile kampanyanın başarı hikayesini ve sosyal medyada başarılı bir kampanya yürütebilmenin püf noktalarını konuştuk.

Doritos Akademi fikri ortaya nasıl çıktı?
 
 Genç Kategorisi Pazarlama Müdürü Pınar Şengün: Doritos markasına, Doritos Fritos’un gelişiyle yepyeni bir iletişim platformu kurmaya karar verdik. Yaptığımız araştırmalarda gördük ki, gençlerin hayatındaki en büyük rutin: “okul”. Dersler, hocalar, sınavlar. Biz de alışılmışın dışındaki Fritos şerefine, alışılmışın dışında bir okul yaratmaya karar verdik. Gençlerin hayatlarında okulla ilgili tüm rutinlerin ve tüm konvansiyonellerin dışında, şahsına münhasır ve eğlencesi bol bir akademi yarattık ve onu gençlerin en fazla vakit geçirdiği ortama, yani sosyal medyaya taşıdık.
 
Kampanya için hangi dijital mecralardan yararlanıldı?
 
P.Ş: Akademiye kayıt olma işlemleri ve akademi haberleri, gelişmeleri öğrenci işleri olarak konumlandırdığımız Facebook’dan takip ediliyor.  Twitter’da ise biraz daha farklı bir konumlandırma gerçekleştirdik. Akademik kadronun her üyesinin ayrı bir Twitter hesabı var. Tamamen Twitter jargonu üzerinden tweetleyerek kısa sürede hatırı sayılır bir takipçi sayısına ulaştılar.  Youtube’da da Doritos Akademi kanalımız var, videolar aslında neredeyse tüm mecralardan izlenebiliyor.

Bu süreçte kaç kişilik bir ekip çalıştı?

P.Ş: Medina Turgul DDB/Tribal DDB ajanslarıyla ve prodüksiyon olarak da Profilm ve PTT’yle birlikte yaklaşık 40 kişilik bir ekip olarak çalıştık.
 
Pepsico’nun diğer markaları için de benzer çalışmaları var mı?

P.Ş: Doritos Akademi ile oyunu değiştiren bir kampanyaya imza attık. Doritos Akademi’nin sonuçlarından oldukça memnunuz. Buradan öğrendiklerimiz, diğer markalarımızda da benzer uygulamalar yapmak konusunda bizi cesaretlendiriyor.

Dijital Strateji ve Ruffles Marka Müdürü Emrah Irmak Emekdaş:

Doritos Akademi projesinde yer aldığımız her mecradan beklenen geri dönüşleri aldık. 5 ay içerisinde Facebook sayfamız 400 bin hayranı geçti, öğrencilerimiz burada tıpkı bir okulun öğrenci işlerinde yaptıklarını uygulama fırsatı buldular. Twitter’da ise hocalarımız 5 ayda 85 bin takipçiye ulaştı. Tüm kanallarda yayınladığımız Doritos Akademi’nin dersleri yani viral videoları 6 milyon kez izlendi. Twitter’da yaptığımız sınavlarda ise 1 saat içerisinde 10 bin tweet’in atıldığı katılım rakamlarına ulaştık. Video kanallarında yaptığımız İngilizce hocamız Haydar Ling’İn uygulamalı ingilizce dersinde kullanıcılar ortalama 21 dakika boyunca uygulamada kaldılar.

PepsiCo Yiyecek Türkiye Pazarlama Müdürü Alpagut Çilingir:
“Yola çıkmadan bize yön gösterecek üç kriter belirledik”

“Sosyal medya henüz kimsenin tam olarak çözemediği bir alan. Biz de bunun farkındayız ve bilmediğimiz bu yolda yürürken bize yön göstermesi için 3 kriterden oluşan bir guideline hazırladık. Bunlardan ilki risk almak, yani cesur olmak. Bir uygulamanın daha önce denenmemiş olması ya da kullanıcılardan olumsuz geri dönüş alma ihitmali olması bizi durdurmuyor. İkincisi entegre olmak. Sosyal medya artık çok geniş bir platform. Bunu en etkili şekilde kullanmak için yaptığımız tüm uygulamaların entegre olmasına dikkat ediyoruz. Üçüncüsü ise ölçümleme ve dinleme. Hem kampanyaları oluşturuken sosyal medyada yapılan konuşmalardan faydalanmak, hem de yaptığımız uygulamaların geri dönüşlerini detaylı olarak ölçümlemek bizim için çok kritik. Bu sayede kullanıcıların paylaşmayı sevdikleri içerikleri biliyor, buna göre ürettiğimiz içeriklerin de nasıl çalıştığını gözlemleyebiliyoruz. Buradan öğrendiklerimiz de bir sonraki uygulamalar için bize ışık tutuyor.”