Skip to main content

Somera, belirlediği yedi Babalar Günü reklamını inceleyerek ve çalışmaların performansına yönelik değerlendirmede bulunarak; Babalar Günü reklamlarının sosyal medyada nasıl yankı bulduğunu araştırdı

Bu sene babalar gününün Ramazan ayı içine denk gelmesi sebebiyle reklam çalışmaları diğer yıllara kıyasla düşük kalırken, özellikle FMCG sektörünün babalar gününe özel reklam çalışması yapmaması ve Ramazan’a odaklanması sebebiyle finans sektörünün reklamları Babalar Günü reklamlarında çokça göze çarptı.

Reklam çalışmalarının sosyal medyadaki konuşulma rakamlarına bakıldığında ilk sırada toplumsal bir içgörüyü reklamlarıyla buluşturan ve babaların çocukları tarafından aranmaması üzerine kurgulanan Vestel’in “Aranmayan Babalar” çalışması Haziran başından itibaren sadece Twitter’da bin 409 kez konuşularak ilk sırada yer aldı. Aynı reklam YouTube’da ise 1 milyon 471 bin 634 kez izlenmiş durumda. Vestel’i, Card Finans’ın “Senbaba” reklamı takip etti.

Reklamlar hakkında konuşan kullanıcılara baktığımızda ise en etkin kullanıcılar tarafından bahsedilen reklam çalışması Kiğılı’nın “Değerini Bil” adlı babalar günü reklamı oldu.