Skip to main content

Şikago Üniversitesi araştırmacıları sosyal medya ve farklı maddelerin bağımlılık yaratma özelliklerini inceledi. Almanya’da 205 kişi üzerinde gerçekleştirilen araştırma, sosyal medyanın bağımlılık etkilerini sigara ve alkol bağımlılığı ile karşılaştırdı. Araştırmanın sonunda,…

Şikago Üniversitesi araştırmacıları sosyal medya ve farklı maddelerin bağımlılık yaratma özelliklerini inceledi. Almanya’da 205 kişi üzerinde gerçekleştirilen araştırma, sosyal medyanın bağımlılık etkilerini sigara ve alkol bağımlılığı ile karşılaştırdı.

Araştırmanın sonunda, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya hizmetlerini kullanma isteğine gösterilen direnç sigara ve ya alkole gösterilen dirençten daha düşük olduğu ortaya çıktı.

Araştırmayı gerçekleştiren takımın lideri Wilhelm Hoffman, sosyal medyanın bağımlılık yaratan etkileri ile ilgili şunları söyledi: “Sosyal medyaya olan arzuya karşı koymak istense bile bunu yapmanın oldukça  zor olma sebebi kolay erişebilir olmasının yanı sıra bu aktiviteyi gerçekleştirirken fazla bir bedeli olmadığı düşüncesi. Sigara ve alkolde hem uzun vadeli hemde maddi olarak daha fazla bedeller mevcut. Böylelikle sosyal medyaya olan arzular daha az kötü sonuçlara yol açsa bile uzun süreli kullanımlar insanların zamanlarını çalabilir.”

Haber: www.foxnews.com