Skip to main content

Snoop Dogg’un Death Row’u bir NFT şirketine çevirmek istemesi, fanlar arasındaki eşitsizlikleri ortaya çıkardı.

Snoop Dogg’un geçtiğimiz ay Death Row’u satın aldığını açıklaması müzik sektöründe ve fanlar arasında heyecan yaratmıştı. Efsanevi rap plak şirketinin geri döneceği düşünülüyordu. Fakat bu düşüncenin aksine, Death Row kataloğunun çoğu akış platformlarından kaldırıldı. Fanlar bu duruma bir anlam veremezken, Snoop Dogg, Death Row ile ilgili planlarını açıkladı.

Dogg, Death Row’un bir NFT şirketi olarak yoluna devam edeceğini duyurdu. Death Row’un ilk büyük bağımsız plak şirketi olması gibi, sanatçıları metaverse ile buluşturarak bu alanda da ilk büyük olacağı düşüncesini paylaştı.

Ünlü rapçi, bu geçişin bir parçası olarak 20. albümünü ‘limited edition’ NFT’ler olarak piyasaya sürdü. Dogg, Bacc on Death Row albümünün her biri 5 bin dolarlık etikete sahip 25 bin NFT’sinin satışından şimdilik 45 milyon dolar gelir elde etti. Albüm, bu versiyona özel üç şarkının yanı sıra görseller, çizgi romanlar, videolar ve konser davetleri gibi çeşitli hediyeleri de içeriyor.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

snoopdogg (@snoopdogg)’in paylaştığı bir gönderi


Death Row kataloğunun akış platformlarından çekilmesinden bir gün sonra Death Row Mixtape Vol. 1 adlı bir albüm OpenSea’de yayınlanırken; bin kopyanın ilk bir saat içerisinde satıldığı görüldü.

Grimes’ın geçtiğimiz yıl 20 dakika gibi bir sürede 6 milyon dolarlık satış yapması, Steve Aoki’nin on yıllık albüm satışlarından daha fazlasını tokenlerden kazandığını açıklaması gibi örnekler, müzisyenlerin Spotify gibi akış platformlarından çok daha fazla gelir elde etmelerinden dolayı NFT’lere yöneleceklerini düşündürüyor.

Öte yandan, NFT’lerin sadece alım gücü olan insanlara hitap etmeleri, fanlar arasındaki eşitsizlikleri belirginleştirirken, akış platformlarının da ne kadar kırılgan olduğunu gösteriyor.

Kaynak: Snoop’s NFT plans showcase benefits for musicians ⁠— and risks for fans – The Next Web