SOSYAL AĞLAR

Digital Age | 28.04.2022 - 20:20

Snapchat’in Dress Up özelliği alışverişi artırılmış gerçeklik ile birleştiriyor

Snapchat, e-ticareti bir adım öteye taşımak istiyor.

E-ticareti Snapchat’e entegre etmek isteyen Snap, artırılmış gerçeklik (AR) kamerasını ürün deneme süreçlerini taklit edecek bir şekilde geliştirdi. Snap, her yıl düzenlediği Creator Summit konferansının bu yılki organizasyonunda Snapchat’e eklenecek olan Dress Up adlı bir özellik ile kullanıcılarının satıştaki ürünleri deneyebileceklerini duyurdu.

Dress Up’ın sıradan bir e-ticaret arayüzünden fazlası olduğunu açıklayan şirket, alışveriş alanı açıldığında kullanıcının o ürünü kendi üzerinde görebileceğini, fotoğraf çekerek arkadaşları ile paylaşabileceğini, seçilen ürünlere ve bulunulan konuma göre uygulamanın başka ürünleri tavsiye edeceğini açıkladı. Şirket ayrıca, markaların internet sitelerine yerleştirecekleri bir AR tuşu ile Snapchat üzerinden ürünlere benzer şekilde erişim sağlanabileceğini de duyurdu.

Snap, alışveriş sürecine sadece alım satım olarak bakmadıklarını, alışverişin bir deneyim olduğunu ve bugüne kadar 250 milyondan fazla kullanıcının AR alışveriş lensleri üzerinden 5 milyardan fazla ürün satın aldığını aktarıyor.

Şirketin rakiplerine göre iddialı olduğu nokta ise ürün fotoğraflarının kullanıcının deneyime sunulmak için 3 boyutlu modellere çevrilebilmeleri. Snap, satın aldığı Forma adlı şirketin geliştirdiği teknolojiyi kullanarak ürün fotoğraflarını 3 boyutlu modellere çeviriyor, kullanıcıların ürünleri denemelerini sağlıyor.

Kaynak: Snapchat’s Dress Up feature turns your phone into an AR shopping mall – The Verge