Bu yılın teknoloji alanındaki halka açılan ilk şirketi Snap oldu. Şubat ayında New York Borsası’na (NYSE) halka arz için başvuran şirket, 24 milyar dolar değerlemeye ulaştı. Piyasada konuşulan değerlere göre, Snap’in hisse değeri 14-16 dolar arasında beklenirken, şirket 17 dolarlık fiyatla yarın NYSE’de işlem görmeye başlayacak. 200 milyon dolar hissenin işlem göreceği tahmin edilirken, Snap’in 3,4 milyar dolarlık fon toplayacağı belirtiliyor.
Şubat ayın başında NYSE’ye halka arz için başvuran şirketin, günlük 158 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Ayrıca Snap’in 2015’teki reklam geliri 59 milyon dolar iken bu rakam 2016’da hızlı şekilde arttı ve 400 milyon dolara ulaştı. Snap kullanıcıları uygulamayı günde 18 kez kontrol ederken, 25-30 dakikalarını uygulamaya ayırıyor. Uygulama gelir dağılımına baktığımızda yüzde 88’inin Kuzey Amerika’dan geldiğini görüyoruz. 31 Aralık 2016 itibariye şirketin bin 800’den fazla çalışanı var.
NYSE’de SNAP hisse koduyla işlem görecek olan Snap, Eylül 2011’de Evan Spiegel, Bobby Murphy ve Reggie Brown tarafından geliştirildi. Platformlar arası çalışma özelliğine sahip bir anlık mesajlaşma uygulaması olan Snap, kullanıcıların birbirlerine yazılı metin, fotoğraf , ses veya video göndermesini sağlıyor. Kişiye özel gönderilen dosyaları gönderen kişinin daha önceden belirlediği süre boyunca (1 veya 10 saniye arası) iki kez görüntülemek mümkün. Hikâyeye eklenen fotoğraf ve videolar ise gönderen kişinin daha önceden belirlediği süre boyunca (1 veya 10 saniye arası) istenildiği kadar görüntülenebilir.
Diğer sosyal medya uygulamalarının halka arz tarih ve değerlemelerini de kısaca bakalım: LinkedIn 18 Mayıs 2011’de 8,79 milyar dolar değerlemeyle halka açıldı. Facebook 18 Mayıs 2012’de 104 milyar dolarlık değerlemeyle halka açılırken, Twitter da 7 Kasım 2013’de 14,2 milyar dolar değerlemeye ulaştı.
Yorumlar