Skip to main content

Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz, geçen yılın değerlendirmesini yaptı. Rıfat Oğuz çok hangi filmlere bilet satıldığını, hangi şehirlerin en çok sinemaya gittiğini ve kadın/erkek seyirci dağılımı gibi birçok bilgiyi paylaştı.

Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz, 2016’nın kendileri için önemli bir yıl olduğunu söylüyor. Geçen yıl üç kez yatırım aldıklarını ve bir yıl içinde 14 kat büyüdüklerini belirten Rıfat Oğuz, “Uygulamamızı yayına aldık, bir marka olarak tanınırlığımız hızla arttı ve elbette bununla birlikte üyelerimizin ve ziyaretçilerimizin sayısı da yükseldi. 2016 içerisinde İngiltere’de hedeflerimizi tutturmamızın ardından, 2017’ye ABD pazarında agresif bir büyüme planıyla girdik” diyor. Oğuz’un verdiği bilgiye göre, Sinemia bugün Sinemia.com aylık 2 milyon tekil kullanıcıya erişiyor ve Sinemia mobil uygulaması Türkiye’de 200 bin üstünde aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. Sinemia’nın sosyal içerik platformu Sinemia Social ise ayda 22 milyon tekil kişiye ulaşıyor.

Rıfat Oğuz ayrıca Sinemia üzerinden Türkiye’de izlenen her 10 filmden 6’sı yerli yapımlar olduğunu aktarıyor. Oğuz, “Yerli film izleme oranına bakıldığında Avrupa birincisiyiz. 2016’da da en çok izlenen filmler sırasıyla Dağ 2, Kardeşim Benim ve Dedemin Fişi olarak sıralanıyor. 2017 için ise tahminler belli; şimdiden 7 milyon sınırını aşan Recep İvedik 5 zirveye oturacak gibi görünüyor” ifadesini kullanıyor.

Oğuz’un paylaştığı diğer bir ilginç bilgi de, sinemaya gitme sıklığının en yüksek olduğu il Konya olması. Konya’yı sırayla Eskişehir, İzmir, Kocaeli ve Bursa takip ediyor. “İstanbul, Ankara gibi büyük kentler elbette ki nüfusla bağlantılı olarak en fazla sayıda biletin satıldığı yerler. Ancak bir kişinin sinemaya kaç kez gittiğine baktığınızda geride kalıyorlar” diyen Oğuz, bu karara gerekçe olarak bu kentlerde daha fazla ve farklı çeşitte sosyal ve kültürel aktivite alternatifi olması ve sinemaseverin bu alternatifleri de değerlendirmelerini gösteriyor. Sinemaya en az sıklıkta giden il ise Samsun.

Erkekler kadınlara göre 1,5 kat daha fazla sinemaya gidiyor

Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz, cinsiyetlere göre sinema sıklığına ilişkin de bir açıklama yapıyor ve erkeklerin kadınlara göre 1,5 kat daha sık sinemaya gittiğini aktarıyor. Rıfat Oğuz, “Sinemaya en sık gidenler 16 yaş üstü öğrenciler ve 30 yaşına kadar olan genç çalışanlar. 50 yaş üstü emekliler de çok sık sinemaya gidiyor. Haftanın en çok sinemaya gidilen günü Cumartesi. Hafta içinde Perşembe tercih ediliyor. En az sinemaya gidilen gün ise Pazartesi” bilgilerini veriyor. Seanslar tarafındaki dağılım ise şöyle: Seanslar cinsiyet ve yaşa göre değişiyor. Gece seanslarını yüzde 83 oranında erkekler tercih ediyor. Öğrenciler 14.00 – 17.00 arasındaki gündüz seanslarını tercih ediyor. 28 – 30 yaş aralığındaki genç çalışanlar mesai saatleriyle paralel olarak daha çok 18.00 sonrasındaki seansları seçiyor.

Rıfat Oğuz’a Sinemia üzerinden satılan bilet sayısını da sorduk. Oğuz bu soruya,”Bilet adedinden daha çok sinema sıklığını ne kadar artırdığımızı ölçüyor ve bu hedefte ilerliyoruz” cevabını veriyor. Oğuz’un verdiği bilgiye göre, Türkiye’de sinema izleme sıklığı 0,8 iken, Avrupa’da ortalama 2,4, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde 4, ABD’de ise 6. Oğuz ayrıca araştırmalar sonucunda kolaylık ve fiyat avantajı sayesinde üyelerin sinemaya gitme sıklıklarının üye olmadıkları döneme göre ortalama 4 katına çıktığını gördüklerini belirtiyor ve ekliyor: “Aynı zamanda üyeler, üye olmadıkları döneme göre yüzde 137 oranında daha fazla mısır ve meşrubat tüketerek sinema deneyimlerini artırıp, film endüstrisine de ekonomik anlamda destek oluyorlar.”

Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz’la görüşmemizde Sinemia üzerinden satılan ile bir biletin ortalama fiyatı 2 TL’ye kadar düşebildiğini de öğreniyoruz. Rıfat Oğuz, “Sinemia Premium üyelik sistemimizde, kişi ayda bir kez üyelik bedeli ödüyor. Sonrasında tüm Türkiye’de gün, seans ve salon sınırı olmadan her gün bir kez yani toplam 30 kez sinemaya gidebiliyor. Paket fiyatları üyeliğin süresine göre değişiyor, daha uzun süreli üyelik gerçekleştirenler daha avantajlı fiyatlardan yararlanabiliyor” vurgusunu yapıyor. Oğuz’un aktardığı örneğe göre, 9 aylık üyeliğin fiyatı aylık 59,90 TL; bu paketi tercih edenler her gün sinemaya giderse biletleri 2 TL gibi bir fiyata gelmiş oluyor. Bu fiyat 6 aylık üyelikte 69,90 TL, 3 aylıkta ise 79,90 TL oluyor. Sinemia bununla birlikte dönem dönem yaptığı farklı kampanyalarda daha uygun paketler yakalamak mümkün olabiliyor.