Skip to main content

Ünlü sesli kitap platformu Audioteka, Türkiye pazarına giriş yaptı.

Polonyalı sesli kitap platformu Audioteka, Türkiye pazarına iddialı bir giriş yaptı. Türkiye’de şu ana kadar 20’yi aşkın yayıneviyle işbirliği yapan platform, bunun yanı sıra 1800 civarında İngilizce, Fransızca, Almanca ve Rusça sesli kitabı kullanıcıların beğenisine sundu. Audioteka, toplu taşımada geçen zamanı binlerce sesli kitapla doldurmayı hedefliyor.

Türkiye’nin okuma alışkanlığı bakımından bir “cennet” olmasa da yeni teknolojilere çok hızlı adaptasyon sağlayan bir pazar olduğuna vurgu yapan Audioteka Kurucusu ve CEO’su Marcin Beme, “Ankara, İzmir ve İstanbul gibi kalabalık şehirlerde insanlar yolda, toplu taşımada kaybettikleri zaman sebebiyle kitap okumaya yeterince vakit ayıramıyor. Bu boşluk sesli kitaplar tarafından doldurulabilir. Yolda geçen zamanın sesli kitaplar için büyük bir potansiyel barındırdığını düşünüyoruz. Audioteka üzerinden sesli kitap dinleyeceklerin tek ihtiyacı bir cep telefonu ve kulaklık; ki bu da zamanımızda herkeste var” dedi.

Audioteka Türkiye Genel Müdürü Göktuğ Oğuz ise bu süreçte Türkiye pazarına yönelik güçlü bir altyapı kurduklarını ve şu ana kadar 20’yi aşkın yayıneviyle anlaşma imzaladıklarını söyledi. Pazardaki en iyi kitapları seçerek en kaliteli şekilde seslendirdiklerini vurgulayan Oğuz, anlaşma yaptıkları yayınevi sayısının önümüzdeki aylarda giderek artacağını belirtti. “Artık bu yıldan itibaren olabildiğince çok kullanıcıya ulaşmak için çaba göstereceğiz” diyen Oğuz, bu bağlamda ilk etapta n11.com, Caffe Nero ve Samsung ile işbirliğine gittiklerini belirtti. Oğuz, “Bu işbirliklerindeki amacımız uygulamamızın daha fazla indirilmesi değil, kullanıcılarımıza sesli kitap dinleme deneyimini daha fazla yaşatmak ve kullanıcılarımızın bu sesli kitapları diledikleri her yerden satın almalarını kolaylaştırmak. Bu kapsamda öncelikli olarak, insanların sadece sesli kitaplardan haberdar olmasını değil, aynı zamanda bu deneyimi yaşamasını da hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.