Skip to main content

Sesli asistanlar geliştirildikçe günlük hayatımızda daha fazla yer kaplayacağa benziyor. Bazı endişeler olsa da, bundan kaçış yok. Sesli asistanların geleceğinde bizi nelerin beklediğine dair bazı örnekleri derledik.

Bağlamsal anlayışla daha kişiselleştirilmiş cevaplar

Son birkaç yıldır sesli asistanlardaki eğilim, kullanıcının ne söylediği ile ilgiliydi. Gelecekte ise bağlamsal yaklaşımdan bahsedeceğiz. Yani, bu asistanlar bir şeyi neden ve nerede söylediğimizle daha ilgili olacak. Bunun sonucunda kullanıcılar teknolojiyle, özellikle de sesle etkileşime girdiklerinde kişiselleştirilmiş bir deneyim edindiklerini hissedebilecekler. Geçmişte ses teknolojisine sahip birçok sürtünme noktası olduğu için kişiselleştirme bu alanda özellikle önemli. Bu özelliği şöyle örneklendirebiliriz: Google Home’a, “Yarın hava tahmini nedir,” hemen ardından, “Kar yağacak mı,” diye sorduğumuzda Google ikinci sorunun konumla ilgili olduğunu bilebilir.

Sesli ödemeler gündeme gelecek

Sesli asistanların gelecekte sesli ödemeler alanında daha fazla kullanılacağı düşünülüyor. Böylece ödemeler daha kolay hâle gelecek. Fakat, bu noktada güvenlik endişesi devreye giriyor. Kendi evimizdeki birçok cihazla, bilgiyi gizli tutmak her zamankinden daha önemli hâle geliyor. Ses, milyonlarca insanın evine daha fazla girerek ana akım hâline geldiği için gizlilik ve güvenliğe odaklanılması gerekiyor. Gelecekte özellikle sesli ödemeler, kullanıcıların alışveriş yapması için daha güvenli ve kolay hâle gelecek. Bunun için ise konuşmacı doğrulaması gibi çözümlerle kullanıcının çevresinde daha fazla güvenlik sağlanacak.

Bireyselleştirilmiş deneyimler

Sesli asistanlar, sesleri ayırt etmede daha iyi olduklarından daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya devam edecek. Örneğin, Google Home Nisan 2017’de altıya kadar kullanıcıyı destekleyebildiğini açıkladı. Yani, kullanıcılar “Bugün takvimimde ne var,” diye sorabilirler ve “Bana günümü anlatır mısın,” dediğinde Google Asistan, her kullanıcı için özel olarak tasarlanan hava durumu ve haber bilgilerini derleyebilecek. Ayrıca takma adlar, çalışma yerleri, ödeme bilgileri ve Google Play, Spotify ve Netflix gibi bağlantılı hesaplar gibi özellikler de kullanılabilecek. Amazon da Google’ın ardından daha kişiselleştirilmiş deneyimler için özelleştirilmiş ses algılamayla ilgili çalışmalar yürüttüğünü açıklamıştı.