Skip to main content

Strategy Analytics’e göre; Samsung, üçüncü çeyrek akıllı telefon pazar payında önemli bir çıkış elde etti

Wall Street Journal’ın haberine göre; Samsung, üçüncü çeyrek global akıllı telefon satışlarında yüzde 55 oranında artış gösterdi. Yapılan bir araştırma sonuçlarına göre; Apple da çok sayıda telefon satışı gerçekleştirdi; ancak pazarda elde ettiği payı kaybetmiş durumda.

Bağımsız araştırma firması Strategy Analytics’e göre; Samsung, üçüncü çeyrekte 88,4 milyon akıllı telefon cihazı satışı gerçekleştirdi. Geçen yıl aynı dönem bu sayı 56,9 milyondu. Güney Koreli teknoloji şirketinin pazar payı ise yüzde 32,9’dan yüzde 35,2’ye ulaştı.

Apple ise 33,8 milyon cihaz satışıyla satışlarda yüzde 26’lık artış gösterdi. Ancak bu büyüme oranı, pazar genelinde görülen yüzde 45’lik büyümeye göre daha düşük orandaydı. Böylece Apple’ın Pazar payı yüzde 15,6’dan yüzde 13,4’e düşmüş oldu. 33,8 milyon iPhone satışını gerçekleştiren Apple, bir yıl öncesine göre yüzde 26 artış gösterse de; bu artış, gelirlerinde görülen düşüşe engel olmadı.

Bunun yanında Samsung, geçtiğimiz hafta, üçüncü çeyrek net kârının yüzde 26 oranında arttığı bilgisini vermişti. Strategy Analytics’in belirttiğine göre; Apple, pazar payında düşüş gösterse de; şirket dördüncü çeyrekte iPhone 5S modeliyle yeniden yükselişe geçecek.

Çinli firma Huawei’nin akıllı telefon satışında büyümesi ise yüzde 67’lik artışla Apple ve Samsung’tan daha büyüktü. Yüzde 4,4’ten yüzde 5,1’e ulaşan pazar payıyla Huawei, 12,7 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştirdi.