TEKNOLOJİ

DigitalAge | 25.02.2021 - 11:14

Salgının gölgesinde perakendenin yeni trendleri

2021 aşı programlarıyla daha umutlu bir yıl olabilir ancak salgın gölgesinde perakende sektöründe yeni trendler ortaya çıkıyor. Özel günlerin sürüklediği sektörde deneyim yaşatanlar öne çıkacak. Açık alanda mobil mağazalar açılırken mevcut mağazalarda teması minimuma indirmek için daha fazla ürün raflarda olacak.

Aşılama programları ve artış hızını azaltan salgın umut verse de 2021’de perakende sektörünü kolay olmayan günler bekliyor. Genel perakendede satışlar düşerken e-ticaret yükseliyor. Özel günlerin sürüklediği sektörde teslimat ve sipariş sistemlerini geliştirenler ve reaktif olan şirketler öne çıkacak. Perakende deneyimi sağlayıcısı REM People’ın CEO’su Bülent Peker, tüm dünyada üçüncü dalgasını geride bırakan salgının sektörün iş yapma biçimini değiştireceğini söylüyor. REM People’a göre salgının gölgesinde perakende sektörünün yeni trendleri şöyle olacak:

Yenilik yapan kazanacak

Yeni normalde müşteriler mağazaya daha fazla döndüklerinde hem ürünlerle hem de insanlarla teması en aza indirmeye çalışacak. Bu dönemde raflarında yenilik yapan ve riski azaltan mağazalar kazançlı çıkacak.

Rafta daha çok ürün gösterecekler

Markalar mağazalarda en çok satış yapan ürünler yerine daha fazla ürünle tüm yelpazesini göstermeye çalışacak.

Mobil mağazalar artacak

Bazı perakende markaları, salgın döneminde ürünlerini tam olmak istediği yere götürmek için yenilikçi çözümler buluyor. Bu yıl pop-up mağazalar ve hatta ürün kamyonlarıyla açık alanda ürün deneyimi yaşatmaları bekleniyor.

Daha çok özel gün ve kampanya

Perakende sektörünü 2020’de yılbaşı, Kara Cuma, Sevgililer Günü ve farklı özel günler sürüklemiş ve satışları artırmıştı. 2021 çok daha fazla özel günün ve kampanyanın görüleceği bir yıl olabilir.

Müşteriyi mağazaya deneyim çekecek

Fiziksel perakendenin büyük yara aldığı 2020 yılından sonra yeni yıl aşı umuduyla başladı. Daha iyimser olmak için daha fazla sebebin olduğu 2021’de tüketicileri mağazaya deneyimleme çekecek. Mağazaya geri dönme konusunda isteksiz olan müşteriler online ticaretle satın alıp mağazada deneyerek teslim alacak.

Randevuyla ziyaret

Mağazalarda tüketicileri daha rahat hissettirecek çalışmalar bekleniyor. Randevu ve rezervasyonla mağazaya gelen müşteriler kendilerini daha fazla güvende hissediyor. Ayrıca satış personeliyle görüntülü görüşme de müşterilerin daha çok karşılaşacağı bir yol olacak.