Yapay zekâ destekli içerik oluşturma konusundaki vizyonunu geçen ay paylaşan Roblox, oyuncuların üretken yapay zekâ yardımıyla kod ve üç boyutlu modeller oluşturabileceğini ve bunun metin girişleriyle yapılabileceğini söylemişti. Şimdi ise şirket beta versiyonlarıyla piyasaya sürdüğü “Code Assist” ve “Material Generator” adlı yapay zekâ araçlarıyla “Roblox’taki her oyuncunun bir içerik oluşturucu olmasına” olanak tanıyor.
Her iki araç da bir metin açıklamasından oynanabilir bir Roblox deneyimi oluşturmaya yakın olmasa da, Roblox Studio Başkanı Stef Corazza GDC 2023’te bu araçların “oyuncuların yaratıcı çalışmalara odaklanabilmesi için temel kodlama görevlerini otomatikleştirmeye yardımcı olabileceğini” söyledi.
Şimdilik bu araçlarla, yazılı kısa komutlara dayalı olarak yararlı kod parçacıkları ve nesne dokuları oluşturabilmek, örneğin “parlak kırmızı kaya kanyonu” veya “vitray” için gerçekçi dokular üretebilmek mümkün. Bunun yanı sıra oyuncularla etkileşime girdikten sonra renk değiştiren veya kendi kendini yok eden nesneleri oluşturan kodlar da aynı araçlarla üretilebilecek.
Yapay zekâ chatbot’larını deneyenlere bu işlevlerin her ikisi de tanıdık gelebileceğini belirtelim. Örneğin GPT-3, komutlara dayalı işlevsel kod parçacıkları oluşturabiliyor.
Code Assist umut verici görünse de Roblox “yanlış” veya “yanıltıcı” bilgiler üretebileceği konusunda uyarıyor. Buna rağmen Corazza, bunun platformdaki her oyuncuyu bir içerik oluşturucu yapmak için atılan ilk adım olduğunu söylüyor ve bu araçların basit bir komuttan tamamen oynanabilir, etkileşimli 3B sahneler oluşturabilmesinin yalnızca birkaç yıl sürebileceğini öne sürüyor.
Kaynak: Roblox launches its first generative AI game creation tools – engadget
Yorumlar