Skip to main content

Türkiye’de dijital kullanıcılar arasında erkeklerin temsiliyeti hâlâ daha fazla olmasına rağmen, reklamverenlerin çoğunlukla ulaşmaya çalıştığı hedef kitle kadınlar.

Ocak ayı AdReal verilerini hazırlarken, reklamların daha çok kadınlara mı yoksa erkeklere mi ulaştığını inceledik. Türkiye’de dijital kullanıcılar arasında erkeklerin temsiliyeti hâlâ daha fazla olmasına rağmen, reklamverenlerin çoğunlukla ulaşmaya çalıştığı hedef kitle kadınlar. Daha önce paylaştığımız Ekim ve Aralık ayı verilerinde de en büyük reklamverenlerin daha çok kadınları hedefleyen markalar olduğunu görmüştük. Durum bu ay da çok değişmiyor. Ocak ayının en büyük dijital reklamverenlerinin başını Çiçek Sepeti, Trendyol.com, n11.com gibi büyük e-ticaret markaları çekiyor. Biz de erkeklere ve kadınlara reklamını en fazla ulaştıran markaları, satın alınan toplam aylık gösterimin ne kadarının kadınlara ve ne kadarının erkeklere ulaştığını, gerçek ziyaretçi rakamlarına göre ne kadar erkek ve ne kadar kadının reklam tükettiğini sizlerle paylaşmak istedik. Tabii, verilerimizde yine en büyük reklamverenleri, en fazla reklam erişimine ulaşan yayıncıları, görünürlük oranı, süresi ve GRP şampiyonu marka ve mecraları da bulacaksınız.

İdil Kesten, Gemius Türkiye Ülke Müdürü