MediaCat tarafından kitapları Türkçeye kazandırılan ve bu yıl Brand Week Istanbul’a konuşmacı olarak katılacak olan Markalama Gurusu Catherine Caputa, kişisel markalamanın püf noktalarını DigitalAge ile paylaştı. Caputa’ya göre, başarının yolu; kendi reklamını yapıyor görünmeden “görünür” olmaktan geçiyor.
Kişisel markalama ne anlama geliyor ve neden bu kadar önemli?
Kişisel markalama, insanların zihninde bir temsilinizin olması demektir. Kişilerin X’i düşünürken aslında sizi düşünmesi ya da sizi düşünürken X’in akıllarına gelmesidir. Hedef kitlenizde yankı uyandıracak benzersiz bir satış vaadi (USP) ve ikna edici bir marka vaadi oluşturmak istiyorsunuzdur. Kişisel markalama zihniyetine göre, kimsenin elinizden alamayacağı en değerli varlığın kendiniz olduğunun farkına varırsınız. Kişisel markalama, hem kendini gerçekleştirme hem de kariyerinizin ederini artırma yönünden, bu varlığı nasıl daha değerli duruma getireceğinizi gösterir. Kişisel markalama genelde özgünlüğe dayanır, ama belli bir kitleye kendinizi en doğru şekilde anlatmanız, en çekici halinizi göstermeniz de esastır. Bir yandan da, kendinizi güçlendirmenizle ilgilidir; kişisel hikayenizin, kariyer yolunuzun kontrolünü elinize almanız gerekir. Öte yandan, kişisel markalama okulda öğretilmeyen, eğitimin en göz ardı edilen hususudur. Marka gibi düşünmek; kendin için bir marka yaratıp onu pazarlamaktır.
Kişisel markalama açısından başarılı insanların ortak özellikleri nelerdir?
İnsanın kendisini bir marka gibi ele almasının ciddi faydaları vardır. İşin gerçeği, “bir işte iyi olmak” bunu sadece siz biliyorsanız, başarıyı garantilemez. Hepimiz layık olduğundan daha düşük pozisyonlarda, hak ettiklerinden daha az para kazanan hatta işsiz konumda olan yetenekli insanlar tanıyoruz. Çoğu insanın bir dizi yeteneği vardır ancak vazgeçilmez değildirler. Güçlü bir kişisel markası olanların ise, özel bir değer vaat ettikleri için yeri ayrıdır. Bu kişiler markalarını belli başlı prensipler üzerine inşa ederler. Bu prensipler; özgünlük, farklılık, (her dönemde) uygulanabilirlik, (belli bir noktaya/konuya) odaklanmışlıktır.
Doğru kişisel markalamanın ipuçları nedir?
Kendi reklamınızı yapıyor görünmeden görünür olun. Görünürlük markalar için önemlidir ve biraz da ünlü olmanız gerekir. Ancak hiçkimse kendi reklamını yapan bir palavracıdan hoşlanmaz, öyleyse kurnazca davranmalısınız. Kişisel markalama konusunda bütüne odaklanarak düşünün. Markalama sadece imajınızla ilgili değil, markanızı oluşturmak, marka kimliğinize ve vaadinize dahil etmek için yaptığınız her şeydir. Ayrıca, tüm iletişim noktalarında tutarlı olmanız gerekir; sosyal medya profilinizde, ofisinizde, telefon mesajlarınızda ve akla gelebilecek birçok yerde. Sözel kimliğinizle uyumlu bir görsel kimlik oluşturun. Kullandığınız/yazdığınız sözlerle meydana getirdiğiniz, kimliğinizle paralel hareket eden bir görsel kimlik oluşturun. Görsel mesajlar çok güçlüdür, ama sözel kimliğinizden, iletişim becerinizden de yararlanmanız gerekir. Hiçbir şeyi şansa bırakmayın, başarmak için bir oyun planı yapın. Çoğu kişi kariyer planını şansa bırakır, ama bu hatadır. Başarılı insanlara bakınca her adımı planladıklarını görürsünüz. Son olarak, oyunun tadını çıkarın!
Yetenekli ve çalışkan kişi sizin için kimdir?
Markalama gibi iş başarısı da bir orantı meselesidir. Kimin daha yetenekli olduğu çok da önemli değildir. Mühim olan insanların algılarıdır. Bir şey için, bir pozisyon ya da unvan için yarışırken, kimin tarafsız olarak bu iş için en iyi kişi olduğu önemli değildir. Önemli olan, insanların akıllarında kalan izlenimlerdir. Eğer insanlar sizin “en iyisi” olduğunuzu düşünüyorsa, olursunuz. “Bu adil değil” diye düşünebilirsiniz, ama unutmayın ki, markalama prensiplerini uygulayarak kişilerin üzerindeki izleniminizi, dolayısıyla kaderinizi değiştirmek yine sizin elinizde.
Yorumlar