DIGITAL AGE TV

REKLAM & PAZARLAMA

H.Kerem Fındık | 26.10.2018 - 15:20

Reklam sahteciliğiyle mücadelede tedarik zincirinin tamamı rol üstlenmeli

GÜR ve TAG, dijital reklamcılık tedarik zincirinin şeffaflaması için işbirliğine gitti. TAG Küresel Angajman ve Operasyonlar Birimi Başkan Yardımcısı Nick Stringer ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı izleyebilirsiniz.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

GÜR ve TAG, dijital reklamcılık tedarik zincirinin şeffaflaması için işbirliği yapacak. Bu kapsamda düzenlenen etkinlikte TAG Küresel Angajman ve Operasyonlar Birimi Başkan Yardımcısı Nick Stringer ile özel bir röportaj yaptık. Röportajı yukarıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz.

TAG Küresel Angajman ve Operasyonlar Birimi Başkan Yardımcısı Nick Stringer’ın verdiği bilgiye göre, ABD’de reklam sahteciliği yüzünden reklamverenler yılda 8,5 milyar pound’luk bir kayba uğruyor. Bunu engellemek için ise TAG kuruldu ve üyelerinin birçoğu da uluslararası firmalardan oluşuyor. Stringer, “Ama sonuçta bu çözümün küresel olduğu küresel bir sorun. Çözümün de Türkiye gibi ülkelerde olduğu gibi küresel olması lazım. Bunun için de yerel pazarlar için küresel standartlar oluşturuyoruz” açıklamasını yapıyor.

Reklam sahteciliğini önlemek için TAG’in kullandığı bazı teknolojik çözümler bulunuyor. Stringer, “Bunların merkezinde medya reyting kurumları var, burada geçersiz trafiğe dair rehberler de mevcut. Bu rehberler firmalara sahte tıklama ve gösterimleri filtrelemede yardımcı oluyor. Bu kullandığımız ilk araç” diyor. TAG’in kullandığı ikinci araç ise IP kara listeleri. Stringer bunu şu şekilde açıklıyor: “Buradaki ana amaç, sahteciliğe neden olan IP’leri filtrelemek ve saklamak. Yani, ekosistemdeki herkesin reklam sahteciliğiyle mücadele için kullandığı çeşitli araçlar mevcut. Geçen yıl yaptığımız bir araştırma araçlar kullanımın ardından ilerleme kaydettiğimizi ortaya koyuyor”.