Skip to main content

BKM Express’in kapanma kararına ilişkin detaylar Rekabet Kurumu tarafından bugün paylaşıldı.

Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) dijital cüzdan uygulaması olarak 21 Haziran 2012’den beri faaliyet gösteren BKM Express için, Rekabet Kurumu’nun hizmetini sonlandırmasına karar verdiği haberini sizlerle paylaşmıştık. Rekabet Kurulu’nun 30 Mayıs 2019’da aldığı karar çerçevesinde, BKM Express’e 2016 yılında tanınan muafiyet geri alındı. 60 gün içerisinde şirketin hizmetlerini sonlandırması anlamı taşıyan karar bugün Rekabet Kurumu tarafından paylaşıldı. Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Kanun’un 5. maddesi uyarınca bireysel muafiyet tanınması talebi” isimli dosyanın sonuçlandığını belirtti.

Raporda, BKM tarafından sunulan BKM Express hizmetinin 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesine aykırılık teşkil ettiği, Bu nedenle, söz konusu faaliyete 4054 sayılı Kanun’un 8. maddesi kapsamında menfi tespit belgesi verilemeyeceği, BKM tarafından sunulan BKM Express hizmetinin, 4054 sayılı Kanun’un 5. maddesi kapsamında yer verilen şartları da karşılamaması nedeniyle söz konusu faaliyete muafiyet tanınamayacağı ve bu nedenle BKM’ye, Rekabet Kurulunun 23.09.2016 tarih ve 16-31/525-236 sayılı kararı ile tanınan muafiyetin 4054 sayılı Kanun’un 13. maddesi çerçevesinde geri alınması gerektiği ifadeleri yer aldı.

Bu gelişmeyle birlikte BKM Express için 60 günlük süre bugün başlamış oldu. Alınan karara göre, 9 Kasım tarihinde BKM Express, ya kapatılacak ya da belirtilen muafiyetleri kullanan servislerini kaldırması gerekecek. Rekabet Kurumu tarafından açıklanan detaylara buradan göz atabilirsiniz.