Skip to main content

Japon Rakuten firması, mesajlaşma uygulaması Viber için 900 milyon dolar ödedi

Japon eticaret devi Rakuten, mobil mesajlaşma uygulaması Viber’ı 900 milyon dolara satın aldı. Böylelikle Japon eticaret devi Rakuten, mobil mesajlaşma alanında yer almaya başlayacak.

Rakuten’den gelen açıklamada Viber’ın şirketin dijital stratejisiyle bir uyum içerisinde olduğu belirtiliyor. Japon şirket, Kanada’nın ekitap platformu Kobo, İspanyol video sitesi Wuaki.tv ve dijital içerik platformu Viki gibi bir dizi şirketi satın almıştı.

Şirket ayrıca Rakuten’in dünyada internet servis şirketleri sıralamasında ilk sırada yer almayı amaçladıkları ifadesine yer verdi. Eticaret ve finansal servis platformlarına sahip Japon firma, bu satın alma ile dijital içerik anlamında yeni pazarlarda yer alabilecek.

Geçtiğimiz haftalarda Viber’ın, ismi açıklanmayan Asya firmasına 400 milyon dolar karşılığında satıldığı konuşuluyordu. Viber CEO’su Talmon Marco ise böyle bir anlaşmanın olmadığını savunmuştu. Ancak gelen satın alma haberi, konu hakkında konuşulanları haklı çıkarmış oldu.

Dışarıdan herhangi bir yatırım almayan Viber için yapılan bu anlaşma kurucuları için oldukça önemli.

Viber, 2011 yılında dünyada 100 milyon kullanıcıya ulaşarak Skype’ın bir rakipi olmasıyla popülerliğini artırdı. 2013’ün Mayıs ayında ise 200 milyondan fazla kullanıcı sayısına sahip oldu. Kıbrıs merkezli mobil mesajlaşma şirketi Viber, şu anda 300 milyon kayıtlı kullanıcısı olduğunu iddia ediyor.

Viber uygulamasına iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry, Windows, Windows 8, Mac, Linux, Symbian, Nokia S40’tan ulaşılabiliyor.