Skip to main content

Prof. Dr. Jonah Berger tamamlayıcı öğeler olan reklam ve kulaktan kulağa (word of mouth) pazarlamanın inceliklerini aktardı

“Sosyal Etkinin Gücü- The Power of Social Influence” isimli seminerinde Berger, daha fazla etki sahibi olmanın, herkes tarafından konuşulmanın sırlarını BİLGİ’li katılımcılarla paylaştı. “Bir içeriğin popüler olması kulaktan kulağa yayılarak konuşulmasından geçer. Tüm içeriklerin bu şekilde yayılmasını sağlamak ise 6 adım ile mümkün” diyen Berger, yapılan araştırmalar sonucu ortaya konulan bu adımları şöyle sıraladı; “Sosyal Değer”, “Tetikleyiciler”, “Duygular”, “Görünürlük”, “Pratik Değer” ve “Hikayeler”.

Sosyal değeri tüketicilerin kendilerini popülerliğe yaklaştıran şeyleri daha fazla konuşma eğilimi göstermesi şeklinde açıklayan Berger, diğer adımlarla ilgili “Tetikleyiciler, mesajın ne kadar sık tekrarlanarak aklımızın bir köşesinde kaldığıyla ilgilidir. Duygularımızı harekete geçiren içerikler ise bizi, bu deneyimi başkalarıyla paylaşmaya yönlendirir. Bir hareket ya da fikir, toplumda ne kadar görünür olursa taklit edilme oranı da o kadar yüksek olur. Bir fikrin pratik değere sahip olması ise tüketicilere fayda sağlamasından ve uygulanabilir bilgiler içermesinden geçer. Hikaye ise markalar için olmazsa olmaz unsurlardan biridir. Herkes güzel bir hikayenin parçası olmak ister“ dedi.