Skip to main content

90’lı yılların ortasında pop-up reklamları bulan Ethan Zuckerman tüm dünyadan özür diliyor

Pop-up reklamlar, dijital dünyanın en çok nefret edilenler listesinde ilk beşte yerini aldı. 90’lı yılların ortasında pop-up reklamları icat eden adam, tüm dünyadan özür dilemek istiyor.

Pop-up reklamları icat eden kişi de MIT’te (Massachussetts Institute of Technology) Yurttaş Gazeteciliği Merkezi’nin başındaki isim Ethan Zuckerman.

Zuckerman, ilk pop-up reklamı için kod yazdığında dünyaya ne getirdiğinin farkında olmadığını belirtiyor. O zamanlar yani 20 yıldan fazla bir süre kadar önce Ethan Zuckermen Tripod.com’da çalışıyordu.

The Atlantic’te yazdığı makalede yer alan yazısı:

“Nihayetinde dikkatimizi çeken iş modeli reklamla desteklenen bir modeldi. Benimsediğimiz iş modeli, kullanıcıların kişisel ana sayfalarını analiz eden ve böylelikle onlar üzerinde daha iyi reklam hedeflemesi yapabilen bir modeldi. Sonunda reklamcının olmazsa olmazları arasında yerini alan ve herkesin nefret ettiği bir şey yarattık: pop-up reklam.

Bir reklamın bir kullanıcının sayfasında doğrudan sayfaya yer vermeden sunulmasının bir yolu. Reklamverenler de marka ve sayfa içeriği arasında bir uyumluluk olup olmayacağı konusunda endişeliydi. Sonuç olarak bu olasılıkla karşılaştık. Bir otomobil devi markası, satın aldığı banner’ın cinsel içerikli paylaşıma yer veren bir internet sayfasında bulunduğunu öğrenince çılgına döndü. Pencereyi oluşturmak için kodu ben yazdım ve içinde bir reklama yer verdim. Bundan dolayı üzgünüm. Niyetimiz kötü değildi.”

Kaynak: Gizmodo, The Atlantic