Yaklaşık 2 yıldır sosyal medyada hizmet veren Pinterest sitesi, milyonların en son İnternet bağımlılığı haline gelmeye başladı. En çok kullanılan sosyal medya ağları sıralamalarında hızla yükselen sitenin amacı, İnternet’te görsel bir duyuru panosu yaratarak insanların istedikleri resim ve ya posterleri oraya ‘iğnelemesini’ (pining) sağlamak.
Bu sitenin artan popülerliği ile ilgili bir infografik yayınlayan Column Five, ilginç verilere yer verdi. Örneğin site, Eylül 2011-Şubat 2012 tarihleri arasındaki aylık ziyaretçi sayısı yüzde 866 oranında büyümüş. Özellikle Aralık 2011 ve Ocak 2012’lik bir ay zarfında yüzde 53’lük bir artış gösteren sitede kişilerin, Facebook (420 dakika) ve Tumblr’dan (150 dakika) sonra bir ayda ortalama 98 dakika harcayarak en çok zaman harcadıkları üçüncü site olmayı başarmış.
Pinterest’in bağımlılık yapan faktörler arasında ise, görüntülerin odak noktası olmaları, bilgilerin yalın ve ikonsuz olmaları, yorumların az ve derli olmaları ve görüntülerin kalitesinin düzgün olması sebepleri sıralanıyor. Pinterest’in diğer sosyal medya ağlarına kıyaslandığında öne çıktığı diğer unsur ise yüksek paylaşım oranı. Twitter’da atılan tweet’lerin yalnızca 1.4’ü yeniden tweet edilirken, Pinterest’teki paylaşımların yüzde 80’i ‘yeniden iğneleme’ olan paylaşımlardan oluşuyor.
Yorumlar