Skip to main content

Yeni yapılan bir çalışmaya göre; Pinterest, online içerik paylaşımda en çok tercih edilen kanal oldu.

Pinterest, internette kullanılan en etkili site konumunda. Yeni yapılan bir çalışmaya göre; Pinterest, kullanıcıların paylaşım yaparken öncelik verdiği kanallardan biri. Hatta Pinterest kullanımı email’i bile geçmiş durumda.

Çeşitli yollardan paylaşımlar yapmaya imkân veren ShareThis tarafından yapılan 2013 dördüncü çeyreğe ait çalışma ise ABD’li kullanıcıların sosyal platformlarda davranışlarını temel alan Tüketici Paylaşım Trendleri Raporu (Consumer Sharing Trends Report).

2013 yılının dördüncü çeyreğini temel alan çalışması ile şirket, Pinterest’in email’i geçerek online’da paylaşım yapmanın en popüler üçüncü yolu olduğunu ortaya çıkardı. İlk sıralarda ise Twitter ve Facebook yer alıyor.

ShareThis’e göre; paylaşımda Facebook tercih edilen en popüler yol olarak kaldı. Paylaşımda Pinterest kullanımı en hızlı büyüyen orana sahip. Hazırlanan çalışmada 2013’te sosyal platformların büyüme oranları ise şöyle;

Pinterest, yüzde 58 ile ilk sırada yer alırken; Facebook ikinci sırada yüzde 57’lik oranla Pinterest’i takip etti. LinkedIn’in büyüme yüzdesi ise yüzde 40 olurken; Twitter, yüzde 15’te kaldı. Email kullanımı ise yüzde 11 düşüş yaşadı.

ShareThis’in çalışmasına göre; Pinterest’in kullanıcıları büyük ölçüde kadınlardan oluşuyor.

ShareThis’in sunduğu çalışmanın tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.