Skip to main content

Perakendede yaşanan değişim ve bu değişimde müşteri deneyiminin önemi konusunda dünyanın önde gelen araştırma firmaları ve içerik platformları neler öngörüyor?

Alışverişlerde “personalization” (kişiselleştirme) beklentisi artıyor: Tüketicilerin yüzde 80’i kişiselleştirilmiş deneyimler sunan bir firmadan alışveriş yapmaya eğilimli olduklarını belirtiyorlar

Dijitalleşen perakende süreçlerinde anahtar kelime müşteri deneyimi
Ergi Şener, IdeaField BV Yönetici Ortağı

Son yıllarda, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de alışveriş şekli önemli ölçüde değişmiş durumda. Alışveriş merkezlerine gidip de saatlerce vitrinlere bakıp, mağazalara girip bir şeyler alma, artık yerini; zevkleriniz, istekleriniz ve harcama/alışveriş geçmişinizden yola çıkarak size öneriler sunan yapay zeka tabanlı öneri sistemlerine ve tüm sürecin mobilden ya da sosyal medya hesaplarından tamamlanabildiği uygulamalara bırakmakta. Bu değişimin temelinde, perakende sektörünün dijital dönüşümden en başta etkilenen sektörlerden biri olması, bu alanda yeni teknolojilerin, rekabette öne geçmek adına oldukça hızlı benimsenip kullanılması ve artan müşteri talepleri yer almakta. Yeni teknolojiler ile değişen ve dönüşen süreçte, öne çıkan kavram yine müşteri deneyimi oluyor. Müşteri deneyiminden yola çıkan ve uçtan uca müşteri deneyimini doğru kurgulayan firmalar, uygulamalarında ciddi başarı sağlayarak, fark yaratmayı başarıyorlar.