Pepsi bu filme sponsor olmaya nasıl karar verdi?
Dijital tarafta son birkaç yıldır önemli şeyler yapıyoruz. Burası aynı zamanda bizim hedef kitlemizin olduğu yer ve bize çok uygun. Son dönemde Cem Yılmaz’la da bir şeyler yapmayı çok istiyorduk ve karşımıza Pek Yakında projesi çıkınca ve bunu çeşitli mecralara yayabileceğimizi görünce heyecanlı bir şekilde bu projeye başladık. Burada önceliğimiz film sponsorluğu idi ama Cem Yılmaz ve ekibinde de bu projeyi nasıl büyütebileceğimize dair bir bakış açısı vardı. Bizim ve Cem Yılmaz ile ekibinden daha önce yapılmamış bir şeyler önerisi çıkınca, bir dijital yarışma düzenlemeye karar verdik. Yarışmayla iki kişi seçtik ve filmde rol almalarını sağladık.
Toplam kaç başvuru oldu? Nasıl bir değerlendirme süreci yaşandı?
2 bin 500’e yakın başvuru geldi. Bu videoları yayımlanmadan önce bir filtreden geçirdik. Bunun sonucunda 242 video onaylandı ve oylamaya katıldı. Oylamada ise bu videolara 185 bin oy verildi. Son olarak da, en yüksek oyu alan iki kişi, hem filmde rol aldı hem de Cem Yılmaz’la tanıştı.
Projeye sosyal medyada nasıl ilgi vardı?
Biz yarışmanın duyurusunu kendi hesaplarımızdan yaptık. Cem Yılmaz da bu projeye çok hevesli şekilde girdiği için o da projeyi duyurdu. Bunun yanı sıra projeyle ilgili hazırladığımız site 185 bin ziyaretçiye ulaştı. Bu sayıya iki hafta gibi kısa bir sürede erişmemiz dikkat çekici bir sonuç oldu. Kısa süre içerisinde hem içerik hem de ziyaretçi sayısı olarak iyi rakamlara ulaştık.
Diğer bir önemli bir veri ise filmin fragmanıyla ilgili. Cem Yılmaz filmin fragmanı paylaşır paylaşmaz ilk gün içinde 150 bin kişinin fragmanı seyretti. biliyoruz. Bu markalar için çok önemli bir veri.
Film başladıktan sonra yine dijitalde çalışmalarınız olacak mı?
Film bittikten sonra çalışmalarımız olacağını düşünüyoruz. Biz de beraber yaptığımız aktivitelerden keyif alıyoruz. Filmin DVD’si çıktığı dönemde bir şeyler yapmayı istiyoruz. Çünkü, bu sanatçılar için de yeni ve heyecan verici bir şey. Filmin vizyondan kalkmasından sonra da gündemde kalması sanatçıyı keyiflendiriyor. Burada Pepsi ve Cem Yılmaz’ın anlayışlarının uyuşması çok önemliydi.
Pepsi tüketicileri gala için SMS’le şehir seçiyor
Film gösterime girmeden filmden alınmış görüntüleri hesaplarımızdan paylaşacağız. Oyuncularla yapılmış kısa görüntüleri de sosyal medyada duyuracağız. Bu noktada film ekibiyle kapsamlı bir işbirliğimiz var ve 360 derece bir iş yapmaya çalışıyoruz. Bunun dışında şu an 12 şehir özel gösterim ve gala yapmak için yarışıyor. Hangi şehir en çok oyu alırsa, o şehre film ekibi gidecek ve orada Pepsi’ye özel bir gala düzenlenecek. Tüketicilerimiz galanın hangi şehirde olmasını istiyorlarsa şifreyle katılarak oy verecek.
Yorumlar