Skip to main content

Penta Teknoloji, 26. yılına girerken önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini açıkladı

Teknoloji dağıtıcılarından Penta Teknoloji, 25. yılı geride bırakırken şirketin mevcut durumuna ilişkin bilgileri ve önümüzdeki dönem hedeflerini düzenlediği basın toplantısında kamuoyu ile paylaştı. Tamamlanmak üzere olan 2015 yılını 1,5 milyar liranın üzerinde ciroyla kapatacak olan şirket, 2016 yılında dağıtıcılığını yaptığı tüm markalarda lider olmayı, 2017’de ise halka açılarak yeni satın almalarla yola devam etmeyi hedefliyor.

İş ortaklarıyla birlikte büyüdü

Penta Teknoloji’nin başarısının temelinde “her zaman esnek ve büyümeye açık olmak” ve “asla müşterisine, yani bayilerine rakip olmamak” ilkelerinin yattığının altını çizen şirketin kurucularından Genel Müdür Mürsel Özçelik, şirketin kilometre taşlarını şu sözlerle dile getirdi: “Penta kurulduğu günden bu yana sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, kendinin yanı sıra iş ortaklarını da yeni gelişmelere ve büyümeye taşıyacak doğru adımları atmaya odaklandı. Bu doğrultuda 1997 yılında Türkiye’nin alanında ilk B2B e-ticaret sitesi olan Bayinet.com.tr kuruldu. İlerleyen yıllarda Türkiye’de en çok kullanılan ilk 100 internet sitesi arasına giren Bayinet, aynı zamanda kredi kartı ile taksitli satış yapan ilk B2B sitesi olma unvanına sahip. Ülkemizde ve dünyada yaşanan ekonomik krizlere karşın gelişmeye devam eden Penta bayi kanalını daha da genişletirken; 2001-2006 arasındaki 5 senede 15 kat büyüyerek, teknoloji dağıtıcısı şirketler arasında ilk üçe girdi. 25. yaşı geride bıraktığı 2010 yılında Yıldız Holding bünyesine katılan Penta Bilgisayar, 2012 yılında Mersa Sistem ile birleşerek Penta Teknoloji adını aldı.”

Hedef 2017’de borsaya açılmak ve satın almalarla büyümek

Penta Teknoloji Genel Müdürü Mürsel Özçelik şirketin önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini ise şu sözlerle aktardı: “2016 ve sonrası hedefimiz dağıtıcılığını yaptığımız tüm ürünlerde hem tedarikçilerimize hem müşterilerimize değer katarak bu alanda en iyi olmaya devam etmek. Teknolojik bireysel ürünler tarafında sahip olduğumuz %25 pazar payını koruyarak, katma değerli hizmetler ve kurumsal ürünlerdeki pazar payını %20’ye çıkaracağız. Katma değerli hizmetler ve kurumsal ürünler bundan sonra şirketimizin büyüme motoru olacak. 2017’de borsaya açılma hedefimiz var. Borsaya açılma sonrasında yeni satın almalarla ilgileneceğiz.’’