Skip to main content

Markaların uzun zamandır yakındığı bir konu daha çözüme kavuşuyor ve Instagram daha sağlıklı bir şekilde ölçümlenmeye başlıyor.

700 milyonu geçen kullanıcı sayısıyla pazarlamacıların ilgi alanında olan Instagram bugüne kadar sağlıklı şekilde ölçümlenemiyordu. Markalar da bu durumda yatırımlarını boşa harcamak istemiyor. Markaların bu taleplerine duyarsız kalmayan Instagram artık daha sağlıklı ölçümlenebilecek. Instagram bunun için API’ını ilk kez markalara açma kararı aldı. Daha önce içeriklerinin performanslarını sınırlı şekilde görüntüleyen markalar böylece daha değerli verilere ulaşabilecek ve Instagram’ın API’nı Instagram dışındaki üçüncü şahıslara açmasıyla daha verimli sonuçlar elde edebilecek.

Instagram’ı ölçümleyecek girişimler arasında Socialbakers da bulunuyor. Socialbakers bu amaçla Socialbakers Suite isimli çözümüne Instagram’ı da ekledi ve markaların hizmetine sundu. Markalar bu şekilde Instagram’daki varlıklarının görüntü, erişim, site tıklama ve profil görüntüleme gibi performanslarını ölçümleyebiliyor. Socialbakers Suite’a Instagram hesabını ekleyen markalar, diğer sosyal medya platformlarındaki performanslarını karşılaştırabilecek. Bunun sonucundaysa daha makul yatırım kararı verilebilecek. Socialbakers’ın Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest ve VK.com’u da ölçümlediğini de belirtmiş olalım.

Instagram, API’ını markalara açma kararını 24 Temmuz’da aldı. API şu an Facebook ve Instagram’ın pazarlama iş ortaklarına açık ve önümüzdeki haftalarda yazılımcılara da açılacak.