Skip to main content

LG Electronics Türkiye Pazarlama Müdürü Erkan Terzi ile tüketici elektroniğinde yeni dönem trendlerini konuştuk.

Pandemi ile birlikte değişen hayatlarımızdaki yeni önceliklerimiz satın alma tercihlerimizi de etkiliyor haliyle. Pek çok marka, pazarlama ve Ar-Ge stratejilerini bu yeni döneme göre revize ederken, LG de yeni normalin ihtiyaçlarını tüketicisi ile buluşturan markalardan biri oldu bu dönemde. LG Electronics Türkiye Pazarlama Müdürü Erkan Terzi ile tüketici elektroniğinde yeni dönem trendlerini konuştuk.

Bugünlerde hepimiz için hijyen artık olmazsa olmaz. Bu bağlamda siz de çamaşır makineleri kategorisinde buhar teknolojisi ile bu ihtiyaca destek veriyorsunuz. Bu teknolojiyi bize anlatabilir misiniz?

Pandemi dönemi ister istemez hijyene daha fazla dikkat ettiğimiz bir dönem. Tüketici alışkanlıkları da buna göre değişmeye başladı. Buhar teknolojili LG çamaşır makineleri bu dönemde alerjenleri yok etme özelliği ile müşterilerimizin daha fazla takip ettiği ürünlere dahil oldu. LG çamaşır makinelerinde kullandığımız buhar teknolojisi çamaşırlarda bulunan alerjenlerin yüzde 99,9 yok edilmesini sağlıyor.

Dışarı ile temasın azalması ve alışveriş periyotlarının uzaması, tüketici tarafında gıdaların geç bozulmasını sağlayan teknolojilere olan ihtiyacı perçinledi. LG bu noktada tüketicisine neler sunuyor peki?

Bu dönemde haliyle daha büyük kapasiteli buzdolaplarına ilgi arttı. Bununla birlikte buzdolaplarında ürünleri daha uzun süre ve sağlıklı muhafaza ihtiyacı da beraberinde geldi. LG buzdolaplarında Refresh Air dediğimiz gıdaları daha uzun süre taze bir şekilde saklamanızı sağlayan bir teknoloji var. Bu teknoloji ile buzdolabının içinde hava düzenli olarak tazeleniyor. Öte yandan tüketiciler pandemide evde daha fazla vakit geçirdikleri için satın alacakları ürünlerin özelliklerini araştırmaya ve sahip oldukları ürünlerin teknoloji odaklı özelliklerini daha fazla keşfetmeye başladılar. Teknolojiyi önde tutan bir marka olarak bu da bizi memnun ediyor açıkçası.

Bu dönemde evde daha fazla vakit geçiren bizler için hava temizleme cihazları da öne çıkanlar arasında oldu. LG de PuriCare hava temizleme cihazlarını sundu. PuriCare özelinde hava temizleme cihazlarına olan ilgiyi anlatabilir misiniz bize?

PuriCare bizim için yeni bir ürün değil. Her yıl teknoloji ve tasarım açısından geliştirmeler yaptığımız bir ürün. Hava temizleme araçları pandemi öncesinde daha çok alerjenleri ve kokuları giderme amaçlı tercih ediliyordu. Bizim bu kategoride hem tüketici hem de ofis kullanımları için farklı boyutlarda ürünlerimiz var. Öte yandan hava temizleyiciler konusunda tüketicilerin iyi araştırması ve ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerekiyor. Pandemi ile bu ürünlerin piyasadaki çeşitliliği de arttı. Örneğin iyonizer özellikli cihazlar var. Müşteri bu özelliği istiyorsa bunu iyi araştırmalı. Koku giderme, alerjen yok etme, sessiz çalışma vs gibi özelliklerin satın alacağı cihazlarda olup olmamasına iyi bakmalı tüketici. Biz cihazlarımızda tüm bu özellikleri sunuyoruz.

Evlerde geçirilen zamanın artmasındaki bir diğer etken evden çalışmaya geçen şirketlerin sayısındaki artış oldu. Evden çalışanlar haliyle daha konfor istiyorlar. Bu noktada ergonomik tasarıma sahip monitörler öne çıkıyor. LG bu ihtiyaca nasıl cevap verdi?

Ofis çalışanı için diz üstü bilgisayarlar pandemiye kadar gayet yeterliydi ve bir dizüstü bilgisayardan beklenilen özellikler taşıması kolay olsun, performansı iyi olsun vs idi. Evden çalışmaya başlayınca dizüstü bilgisayarların ekran büyüklükleri yetmemeye başladı. Örneğin excel ya da powerpoint üzerinde yoğun mesai yapan beyaz yakalılar büyük ekran monitörlere ihtiyaç duydu. Şirketler de çalışanları için monitör almaya başladılar. Bu açıdan bizim monitörlere de bu dönemde ciddi ilgi oldu. Diğer yandan TV’lerini monitör olarak kullanmaya başlayan çalışanlar da var. Bizim TV’lerimizde kullandığımız ‘magic’ kumandamız bu açıdan TV’nin monitör olarak etkili kullanımı konusunda fark yaratıyor.

Yeni normal sadece evde değil aslında bir şekilde kısmen dahil olmak zorunda olduğumuz sosyal hayatta da yeni yeni ihtiyaçları doğurdu. Örneğin LG’nin CES 2020’de tanıttığı mağazada kıyafet deneme zahmetini ortadan kaldıracak bir ürün var hatırladığımız. LG tarafında son dönemde bu ve benzeri hangi yenilikçi ürünleri sayabiliriz? Bunların hangileri Türkiye’ye gelecek?

LG olarak gelecek yıl temennimiz elbette salgının son bulması. Ama aksi senaryoda tabii ki planlamalarımızı o şartlarda yapacağız. Bununla birlikte 2021’de pandeminin son bulması beklenmiyor maalesef. Biz müşterilerimize fayda sağlayabileceğimiz her alanda çalışmaya devam ediyoruz. Bu bağlamda Türkiye’ye henüz getirmediğimiz pek çok yenilikçi ürünümüz var. LG’nin çift taraflı kullanılan maskeleri var mesela. Tüketicinin mağazaya girerek ekran üzerinden almak istediği kıyafetleri deneyebileceği LED ürünlerimiz var. B2B tarafta da kullandığımız ama henüz son tüketiciye açmadığımız ve Türkiye’ye getirmediğimiz ürünlerimiz var. 2021’de bu ürünlerin bir kısmını Türkiye’ye de getirmek istiyoruz. Bu noktada müşterinin talebi çok önemli. 2021’de LG Electronics olarak özellikle sağlık alanında sektöre yeniklikler getirmeye devam edeceğiz.