Influencer marketing çözüm ortağı Unite.ad’in Covid-19 ile ilgili hazırladığı raporda yer alan Global Web Index’in Mart ayında yaptığı araştırma salgın nedeniyle evde kaldığımız günlerin dijital içerik tüketimimiz üzerindeki etkilerini ortaya koyan çarpıcı veriler içeriyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 70’i bu dönemde akıllı telefonlarıyla daha çok vakit geçirdiklerini belirtirken, bu oran Z jenerasyonunda yüzde 80’in üzerine ulaşıyor. Katılımcıların yüzde 40’ı konser ve spor etkinlikleri gibi canlı yayın içeriklerine gösterirken, yaş arttıkça canlı yayınlara ilginin azaldığı ortaya çıkıyor. Aynı araştırmaya göre 16-23 yaş arası katılımcıların yüzde 52’si internette komik videolar izlerken, 24-37 yaş arasında bu rakamın yüzde 44’e düşüyor ve yaş aralığının yüze 35’i ise internette daha çok yemek tarifleri arıyor. Aynı raporda Unite.ad’in mikro, makro ve mega kategorilerde, 235 influencer ve ünlü hesabı ile 10 bin 034 paylaşım üzerinde gerçekleştirdiği analize göre Mart ayı içeriklerinin etkileşimi Şubat ayına kıyasla daha yüksek. Raporda yer alan verilere göre, Mart ayında paylaşılan içerikler, Şubat ayında paylaşılan içeriklere göre yüzde 4,5 daha fazla etkileşim yaratmış durumda.
Peki pandemi döneminde hem marka hem influencer tarafı bu beklentilerimizi karşılayabildi mi? Bu dönemde influencer marketing tarafında hangi içerikler ve formatlar öne çıktı? Bugünlerin influencer marketing ve genel olarak iletişim sektörü için kazanımları neler oldu? Digital Age YouTube canlı yayınlarımızın bu haftaki bölümünde ‘pandemi günlerinde influencer marketing ve iletişimin yeni kuralları’nı Red Bull Pazarlama Direktörü Çağdaş Yaltı, Sanatçı Müge Boz ve Unite.ad Genel Müdürü Arman Acar ile konuştuk. Videoyu aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz…
Yorumlar