TEKNOLOJİ

DigitalAge | 28.05.2020 - 17:16

Pandemi günlerinde influencer marketing ve iletişimin yeni kuralları

Digital Age YouTube canlı yayınlarımızın bu haftaki bölümünde ‘pandemi günlerinde influencer marketing ve iletişimin yeni kuralları'nı konuşacağız. Bu bölümün konukları Red Bull Pazarlama Direktörü Çağdaş Yaltı, Sanatçı Müge Boz ve Unite.ad Genel Müdürü Arman Acar.

Influencer marketing çözüm ortağı Unite.ad’in Covid-19 ile ilgili hazırladığı raporda yer alan Global Web Index’in Mart ayında yaptığı araştırma salgın nedeniyle evde kaldığımız günlerin dijital içerik tüketimimiz üzerindeki etkilerini ortaya koyan çarpıcı veriler içeriyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 70’i bu dönemde akıllı telefonlarıyla daha çok vakit geçirdiklerini belirtirken, bu oran Z jenerasyonunda yüzde 80’in üzerine ulaşıyor. Katılımcıların yüzde 40’ı konser ve spor etkinlikleri gibi canlı yayın içeriklerine gösterirken, yaş arttıkça canlı yayınlara ilginin azaldığı ortaya çıkıyor. Aynı araştırmaya göre 16-23 yaş arası katılımcıların yüzde 52’si internette komik videolar izlerken, 24-37 yaş arasında bu rakamın yüzde 44’e düşüyor ve yaş aralığının yüze 35’i ise internette daha çok yemek tarifleri arıyor. Aynı raporda Unite.ad’in mikro, makro ve mega kategorilerde, 235 influencer ve ünlü hesabı ile 10 bin 034 paylaşım üzerinde gerçekleştirdiği analize göre Mart ayı içeriklerinin etkileşimi Şubat ayına kıyasla daha yüksek. Raporda yer alan verilere göre, Mart ayında paylaşılan içerikler, Şubat ayında paylaşılan içeriklere göre yüzde 4,5 daha fazla etkileşim yaratmış durumda.

Samimi etkileşime ve eğlenceye her zamankinde daha fazla ihtiyacımız var

Veriler bu dönemde influencer içeriklerine ilginin arttığını gösteriyor. Ancak altını çizmemiz gerek bir şey var. Salgın nedeniyle evde olduğumuz, bu nedenle samimi etkileşime ve rahatlamak için eğlenceye her zamankinden daha fazla ihtiyacımız olduğumuz bugünlerde hepimizin arzusu kazanç üretmenin ötesinde amacı olan markalarla ve influencer’larla iletişim kurmak, onların paylaştığı içerikleri tüketmek. Peki pandemi döneminde hem marka hem influencer tarafı bu beklentilerimizi karşılayabildi mi? Bu dönemde influencer marketing tarafında hangi içerikler ve formatlar öne çıktı? Bugünlerin influencer marketing ve genel olarak iletişim sektörü için kazanımları neler oldu?

Digital Age haftalık canlı yayınlarımızda bu hafta bu soruların yanıtlarını aradık. 29 Mayıs saat 16:00’da Digital Age YouTube kanalında, Red Bull Pazarlama Direktörü Çağdaş Yaltı, Sanatçı Müge Boz ve Unite.ad Genel Müdürü Arman Acar’ın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz canlı yayında ‘pandemi günlerinde influencer marketing ve iletişimin yeni kurallarını konuştuk.