Skip to main content

Google ve Deconstructor of Fun, oyun dünyasını üçüncü kez Think Games Istanbul’da buluşturdu.

Google’ın Deconstructor of Fun işbirliğiyle üçüncü kez düzenlediği “Think Games Istanbul” etkinliği, oyun sektöründeki yeniliklere odaklandı. Sektörün önde gelen isimlerini bir araya getiren ve 17 oturum ve 28 konuşmacıyla düzenlenen etkinlik, katılımcılara Google’ın oyun dünyasındaki son yeniliklerini deneyimleme fırsatı sundu. Türkiye ve 27 farklı ülkeden 500’ün üzerinde davetlinin katıldığı etkinlik, 700’den fazla kişinin de çevrimiçi olarak takip ettiği geniş bir katılımcı kitlesiyle gerçekleşti. Etkinlikte Deconstructor of Fun’un Kurucusu Michail Katkoff, Eric Kress, Alpagut Çilingir, Tomi Huttula, Affan Butt, Andy Zhong, Elena Grigorian, Kasım Zorlu, Jamie Berger, Jen Donahoe, Rina Onur, John Wright, Javier Barnes ve Laura Taranto gibi sektörün önde gelen isimleri konuşmacı olarak yer aldı.

Google Türkiye Uygulama, Oyun ve Perakende Lideri Alpagut Çilingir

Google Türkiye Uygulama, Oyun ve Perakende Lideri Alpagut Çilingir

“Türkiye’deki oyun sektörünün büyümesine destek oluyoruz”

Google Türkiye Uygulama, Oyun ve Perakende Lideri Alpagut Çilingir, Türkiye’nin oyun endüstrisindeki sağlam konumunu vurgulayarak, oyun dünyasındaki son küresel gelişmelere ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “Yapılan araştırmalara göre dünyada 2022’de pandemi etkisinin tamamen bitmesiyle küçülme yaşayan oyun sektörü, 2023 yılı itibarıyla yüzde 0.6 oranda artışla 184 trilyon dolara ulaşarak tekrar büyüme eğilimine geçti. Bu artış yüzde 5.2 PC ve yüzde 1.9 oranında konsol oyunlarından kaynaklanırken tüm endüstrinin yüzde 49’luk kısmını kapsayan mobil oyunlar 1.6 oranında küçüldü.”

Bugün, oyun sektörünün farklı bir biçimde büyüdüğünü söyleyen Alpagut, “Oyun reklam gelirlerinin ve abonelik tabanlı oyunların artış gösterdiği, yeni hit oyunlar üretmenin ve zamanla artan rekabet içinde öne çıkmanın zorlaştığı bu dönemde popüler oyun türleri içerisinde farklı mekaniklerden yararlanan oyunlar başarı elde etmeye başladı. Bunun yanı sıra hem reklam hem de oyun içi satın alımlarla desteklenen, hibrit casual oyunlar 2023 boyunca yüzde 30’luk büyüme elde etti. Dolayısıyla bu dönemde yeni modelleri keşfetmenin, gelir modellerini çeşitlendirmenin ve oyunları hibrit düzende oynanabilir yapmanın sektörün yeni dinamiği haline geldiğini söyleyebiliriz. Özellikle bu dönemde esnek iş ve gelir modellerini hayata geçirmenin, gelişen teknolojilerin verimli kullanımının ve kullanıcı gizlilik tercihlerine saygılı olmanın önem kazanacağını öngörüyoruz. Google Türkiye olarak biz de tüm araçlarımız, iş birliklerimiz ve gerçekleştirdiğimiz projelerle Türkiye’deki oyun sektörünün büyümesine destek oluyoruz” dedi.

Oyun sektörünün geleceği

Sektöre dair içgörülerin, oyun dünyasının değişen dinamiklerinin ve geleceğe dair öngörülerin paylaşıldığı Think Games Istanbul’da konuşmacılar sektörün bugünkü dinamiklerine ışık tutarken, değişen ortamda sektör aktörlerinin alabileceği önlemler ve dikkat etmeleri gereken konular da ele alındı.

Etkinlikte Google Global Çözümler Ortak Lideri Katie Funk ve Google Ürün Yönetimi Direktörü Belinda Langner, yapay zekâ destekli mobil oyunlardaki büyüme potansiyelini ele aldı. Google Global Uygulama Reklamları Ürün Lideri Rachel Weinberger ve Google Yazılım Mühendisi Di Wang, sürekli değişen gizlilik ekosistemi hakkında bilgi verirken, Google Kıdemli Ürün Yöneticisi Jennifer Lui ise yüksek performans elde etmenin sırlarını paylaştı. Google Ürün Yöneticisi Amit Pande, sürdürülebilir büyüme için yaratıcı mükemmelliğe odaklanırken, Google Ortaklık Geliştirme Yöneticisi Robbie Hopkins ve Google Stratejik Ortaklık Geliştirme Yöneticisi Romain Mardot, Google Play’deki gelişmeleri aktardı. Etkinliğin son oturumunda, Google Uygulamalar ve Oyun Ortaklıkları Lideri Fatma Güngör Okutan, oyunların kârlı hale gelmesi için atılabilecek adımları ele aldı.