İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından, Portuma ana sponsorluğunda ve StartGate ev sahipliğinde 22 Kasım’da düzenlenen Gaming in Advertising etkinliğinde, oyun dünyasının markalar ve pazarlama iletişimi açısından potansiyeli farklı perspektiflerden ele alındı.
“Gamertising” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte; oyun ekosisteminin geldiği noktadan, markaların bu alanı iş planları içinde nasıl konumlandırdıkları ve verimli bir şekilde nasıl kullanabileceklerine, kreatifin öneminden, hedef kitleyle etkileşim kurmanın doğru yollarına, oyun geliştiriciler gözünden oyun endüstrisindeki değişimlerden, markalarla yapılan iş birlikleri ve oyuncular gözünden oyun içi reklamlara kadar pek çok konu masaya yatırıldı.
F1 arabası ile oyun deneyimi
Etkinliğin ana sponsoru olan Portuma tarafından mekâna getirilen F1 arabası ile etkinlik boyunca katılımcılara eğlenceli anlar ve oyun deneyimi yaşatıldı.
Portuma’nın Kurucu ve CEO’su Ozan Emrah Ünal oyun içi reklam pazarının 2021 yılında 6,8 milyar dolar değerine ulaştığını ve 2030’da 17,6 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini paylaşarak reklamveren ve ajans dünyasının oyun sektörüyle kuracağı ilişkiler için gerçekleştirilen etkinliğin öneminden bahsetti. Bu sektörün aynı zamanda ülke ekonomisi için de büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Ünal, hem ajansların hem de reklamverenlerin oyun sektöründeki fırsatları değerlendirebileceğini söyledi.
Etkinliğin ev sahibi StartGate Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortağı Berk Üder Avrupa’nın en büyük oyun geliştirme merkezi olarak şu an Avrupa’da oyun geliştirme alanında 2. ülke olan Türkiye’nin 1. sıraya çıkması için çalıştıklarını ifade etti.
Etkinlikte, oyun içi reklamcılığın ekosistem, markalar ve oyun geliştiriciler/oyuncular perspektifinden ele alındığı üç ayrı panel gerçekleştirildi.
Netcom Medya Kurucu Ortağı Zeynep Taptık Bilgen’in moderatörlüğünü yaptığı “Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm: Oyun Dünyasının Yükselişi” panelinin konuşmacıları Cüneyt Devrim (CEO, Havas & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, IAB), Ozan Emrah Ünal (Founder & CEO, Portuma) ve Cenk Türkoğlu (Head Of Operations & Partnership, AdMatic) idi.
Panelde öne çıkan konulardan biri de reklamverenlerin oyun içi reklamları için bütçelerinde ayrı bir kalem ayırmalarının önemi oldu. Panelde paylaşılan bilgilere göre; bu bütçeleme aşaması doğru yapıldığında planlama, marka stratejisine ve hedeflerine uygun şekilde oyunların içerisinde yer alabilmek için gereken adımlar daha güçlü atılabilecek ve mecraya uygun tasarımlar ve içeriklerle markaların daha iyi geri dönüş alabilecekleri uygulamalar yapması mümkün olabilecek.
Markalar oyun dünyası içinde kendi DNA’larına uygun stratejiler üretebiliyor mu?
Markaların oyun içi reklamlara bakış açısının ele alındığı “Markalar oyuncu mu olmak istiyor bot mu?” panelinin moderatörlüğünü IPG Mediabrands Yönetici Ortağı İpek Dorak yaptı. Panelin konukları ise Hilal Yılmaz (Digital Marketing & E-commerce Manager, ETİ), Mine Alara Halil (Dijital Pazarlama Müdür Yardımcısı, TAB Gıda), Nihan Göktaş (Creator Success
Manager, LIVAD Technologies) idi. Panelin en temel mesajlarından biri markaların bu dünyada olmuş olmak için değil, kendi DNA’larına ve hedef kitlelerine uygun stratejilerle yer almaları gerektiği oldu. İlgiyle izlenen vaka örnekleri ile markaya uygun doğru strateji ile yapılan çalışmaların iş sonuçlarının beklentinin üzerinde gerçekleştiği paylaşıldı.
Yeni Hollywood gaming dünyası
Etkinliğin “Oyun İçi Reklamlar ve Oyuncu Deneyimi: Dengenin Sırrı” başlıklı son paneli ise, Wavemaker Yönetici Ortağı Sercan Doğan moderatörlüğünde, Doç. Dr. Güven Çatak (Founder Director, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab) ve Atakan Cankorur (Co-Founder & Game Designer, Arvis Games)’un katılımıyla gerçekleştirildi. Hacim olarak da film ve müzik sektörünü geçtiği söylenen oyun dünyası “yeni Hollywood” olarak nitelendirildi.
Yorumlar