Skip to main content

Online gıdaya ilgi artarken yeni oyuncuların da dahil olmasıyla pazardaki çeşitlilik de artıyor. Yeni seçenekler ise alışveriş konusunda tüketicinin bilincini yükseltiyor.

Tüketici günlük alışveriş gibi rutin konularda zaman kaybetmek istemiyor
Tuncay Tütek, Getir Kurucu Ortağı

Artık teknoloji günlük hayattaki düzeni değiştirmek için kullanılıyor ve mobilin önemi her geçen gün giderek artıyor. Hayatımızdaki her şey için bir cep telefonu uygulaması var. Teknolojinin gelişmiyle sadece gıdada değil aslında genel olarak online kanallara yoğun bir yönelim var ve bu daha da artacak. Getir’in 1 milyon kayıtlı kullanıcısı da günlük alışveriş gibi rutin konularda zaman kaybetmek istemiyor. İhtiyacı olan ürünlerin en kısa sürede bulunduğu yere gelmesini, markete gidip alışveriş yapmamayı tercih ediyor.

‘Rahatlık ekonomisi’nin yarattığı dönüşümü görmezden gelmek artık zor
Mert Baki, Yemeksepeti İş Geliştirme Direktörü

Hayatımızın artık her alanında hâkimiyetini hissettiğimiz dijital dönüşümün etkisiyle tüm yaşam tarzımız değişiyor. Buna bağlı olarak tüketici davranışlarında da hızlı bir dönüşüme şahit oluyoruz. Vakti giderek azalan günümüz insanı, dilediği hizmetlere daha kolay ve hızlı ulaşmayı talep ediyor. Banabi gibi iş modelleri de teknolojinin sağladığı imkanları kullanarak bu talebe yanıt veriyor. “Rahatlık ekonomisi” adı verilen bu ekosistemin yarattığı dönüşümü görmezden gelmek artık zor. Türkiye de bu dönüşüme en hızlı adapte olan ülkelerden.

İnternetten gıda satışları yüzde 112 arttı!

E-ticaret altyapı şirketi IdeaSoft, alt yapısını kullanan sanal mağazaların 1 milyona yakın siparişini inceledi. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 112 artan online gıda satışları 2019’un ilk üç ayında en hızlı büyüyen ürün kategorisi oldu. Aynı dönemde online dükkanların e-ticaret satışlarından elde ettikleri gelir ise yüzde 64 arttı. İnternetten gıda alışverişlerini en çok erkekler tercih ederken, sağlıklı beslenmek için organik ve yöresel ürünleri tercih eden tüketiciler, özellikle e-ticaret mağazalarına yöneliyor. Ideasoft’un incelemesine göre, yılın ilk çeyreğinde internetten gıda kategorisinde en çok; yöresel ürünler, organik gıdalar, ramazan paketleri, kurutulmuş gıdalar, reçel ve konserve satışı gerçekleştirildi. Sağlıklı beslenmek için organik ve yöresel ürünleri tercih eden tüketicilerin e-ticaret sitelerine yönelmesindeki en büyük nedenin ise fiyat karşılaştırma imkanı olduğu görüldü. Gıda kategorisindeki siparişler özellikle büyük illerden gelirken, Güneydoğu, Karadeniz ve Akdeniz bölgeleri en fazla gıda satışı yapan bölgeler oldu.