Ideasoft tarafından her yıl hazırlanan “KOBİ E-ticaret Raporu”nun 2018 sonuçları yayınlandı. Raporda, Ideasoft kullanıcısı 6.500’den fazla sanal mağazanın 4 milyonu aşkın siparişi mercek altına alındı. 2018 yılında ilk defa mobil cihazlardan verilen sipariş sayısı 2 katına çıkarak masaüstünü aşarken, e-ticaret sitelerinden verilen siparişler önceki yıla göre %44 artarak 4 milyon 482 bine ulaştı.
Mobil cihazlardan verilen siparişler %122 arttı
Raporda en dikkat çekici nokta, mobil cihazlardan verilen sipariş sayısındaki artış oldu. 2017’ye göre %122 artarak 2,2 milyona ulaşan mobil sipariş sayısı, ilk defa masaüstü siparişleri geride bıraktı. Mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine gelen trafik, masaüstünü neredeyse üçe katladı. Sayfa görüntülenmelerinin satışa dönüşme oranı incelendiğinde ise masaüstü liderliğini koruyor. E-ticaret sitelerine masaüstü cihazlardan erişen kullanıcılar, her 164 görüntülemede bir sipariş verirken, mobilde ise 384 görüntülenmede bir sipariş oluşturuldu.
Online alışverişte Doğu Anadolu %40, Güneydoğu Anadolu %24 büyüdü
Online alışverişi en çok tercih eden bölge %53,1 ile Marmara olurken, onu %15,7 ile İç Anadolu, %12,8 ile Ege, %8,9 ile Akdeniz, %4,8 ile Karadeniz, %2,6 ile Güney Doğu Anadolu, %2,1 ile Doğu Anadolu takip etti. Online siparişlerin %47,5’i İstanbul’dan gerçekleştirildi. Onu %10,3 ile Ankara, %7,9 ile İzmir ve %3,8 ile Bursa izledi.
E-ticarette kredi kartı kullanımında bir güven problemi yok
E-ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişlerde, ödemelerin %65’i kredi kartıyla gerçekleşirken, %24’ü kapıda, %8’i ise EFT/havale ile gerçekleşti. Kredi kartı ile alışveriş yapanların %31’i Garanti Bankası kartlarını kullanırken, %17’si Akbank, %16’sı Yapı Kredi, %9’u ise İş Bankası’nın tercih etti. Online alışverişlerde kredi kartı kullananların %54,4’ü 2 veya 3 taksiti tercih ederken, 6 taksiti aşan tüketici sayısı sadece %10 oldu.
Ücretsiz kargo seçeneğiyle rekabet avantajı
2017 yılında internetten yapılan alışverişlerin %38’inde ücretsiz kargo olanağı sunulurken, 2018 yılında bu oran %49’a ulaştı. E-ticaret siteleri kargo ücretini karşılayarak rekabette öne çıkmayı amaçlarken tüketicileri de satın alma davranışı için motive etmeye çalışıyor. Siparişlerdeki kargo şirketi tercihlerinde Aras Kargo %33 ile birinci, Yurtiçi Kargo %30 ile ikinci ve MNG Kargo %14 ile üçüncü sırada yer alıyor.
Yorumlar