Ofiste tiwitlemek mi tiwitlememek mi, işte bütün soru bu!
Gitgide yaygınlaşan sosyal medya platformları, şirketler için hem kazanç sağlıyor hem de endişelerini körüklüyor. Sosyal medyanın etkinliği, özellikle reklam ve pazarlama alanlarında hızla artarken, çalışanların ofiste kendi keyifleri doğrultusunda bu araçları kullanmaları tartışmalara yol açıyor.
Çalışan, ofiste sosyal ağlara erişim istiyor
Avustralya’da yapılan bir araştırma, yöneticilerinin yüzde 69’unun, işyerinde çalışanların sosyal medya kullanmalarına izin vermenin önümüzdeki beş sene için önemli olduğunu düşündüklerini ortaya koydu. Bunun yanı sıra, İngiltere’de 24 yaş altı yeni neslin yarısının, sosyal medyayı yasaklayan şirketlerde çalışmayı reddettiklerini ortaya koydu. Cisco’nun Kasım ayında gerçekleştirdiği ve 2 bin 800 üniversite öğrencisinin katıldığı bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin üçte birinin, yüksek maaş yerine, özgür sosyal medya kullanımını tercih ettiği ortaya çıktı. Yeni nesilin üçte biri için işyerinde sosyal medya araçlarının kullanımı “hava, su, yemek ve barınma ihtiyacı kadar önemli” olduğu kaydedildi.
Öte yandan Amerika’da geçen ay SocialCast’in gerçekleştirdiği bir araştırmada, şirketlerin
yüzde 54’ünün çalışanlarına hiçbir sebep ile sosyal medya araçlarını kullanmalarına izin vermediği ortaya çıktı. Şirketlerin yüzde 19’u sadece iş amaçlı sosyal medya kullanıma müsaade ederken, sadece yüzde 10’u özgür kullanımına izin verdi. İngiltere’de ise Lewis Communications ve HCL Technologies tarafından yürütülen araştırma, İngiliz şirketlerinin yüzde 48’inin sosyal medya ağlarını tamamen yasakladığını bildirdi.
Sosyal ağlar iş verimliliğini azaltıyor mu?
Bu yasakların temelinde yatan kaygının ise çalışanların verimliliği olduğu ortaya çıktı. Geçen yıl, çok sayıda araştırma, çalışanların sosyal medya ağlarını kullanmalarının, iş verimliliğinin azalmasına sebep olduğunu iddia etti. Özellikle sosyal ağ kullanımının, şirketlere senede 1.4 milyar pound’ a yol açtığını duyuran MyJobGroup.co.uk ‘un araştırması, büyük yankı uyandırarak, şirketlere sosyal medya ve internet kullanımı ile ilgili yasaklar getirmeye itmişti.
Fakat bazı araştırmalar da durumun tam tersi olduğunu iddia ediyor. University of Melbourne’da yapılan bir araştırma, şirket içi sosyal ağ kullanımının işverenlerin verimliliğini yüzde 9 arttırdığını belirtti. Dr. Brent Coker bu durumu, “ işyerinde kısa ve fazla akıl dağıtmayan molalar, çalışanların kafalarını dinlendirerek, daha iyi konsantre olmalarını sağlıyor. Bunun sonucunda, daha üretken olabilen çalışanlar, şirketin verimliliğini arttırıyor” diye açıkladı. 2008 yılında Goldsmith College araştırmacıları da, yasaklanan sosyal medya araçlarının, çalışan moralini bozarak, işverenlere 4 milyar pound’a mal olduğunu ortaya koymuştu.
Sizce sosyal medya araçlarının işyerindeki kullanımı yasaklanmalı mı?
Cevaplarınızı bekliyoruz…
Yorumlar