Skip to main content

Hollandalı davranışsal veri firması artık İspanyolların

Pazar araştırma endüstrisine online panel tedarik hizmeti veren Netquest, Hollandalı davranışsal veri firması Wakoopa’yı satın aldığını açıkladı.

2001’de Barcelona’da kurulan Netquest, Latin Amerika, İspanya ve Portekiz’in de aralarında bulunduğu 21 ülkede faaliyet gösteriyor. Firmanın iş modeli şu şekilde işliyor: Tüketiciler sadece davet üzerine Netquest’e başvuruyor ve kendi rızalarıyla verilerini paylaşıyor. Netquest bu şekilde 450 bin tüketiciye ulaşmış durumda. 2007’de Amsterdam’da Wouter Broekhof ve Robert Gaal tarafından hayata geçirilen Wakoopa da benzer bir iş modeline sahip ve yalnızca davet üzerine gelen tüketicileri verileri takip ediyor. Wakoopa bu şekilde tüketicilerin dijital ayak izlerini çıkarıyor ve kullanıcı verilerini gizli tutuyor. (Robert Gaal, 2011 sonunda sosyal hediye uygulaması Karma’yı kurmak için Wakoopa’dan ayrıldı ve Karma, daha sonra Facebook tarafından satın alındı)

Her iki firmadan satın alma tutarıyla ilgili bir açıklama yapılmadı. Fakat, Wakoopa’nın 2013 yılını 50 bin Euro kâr ile kapattığı biliniyor. Bununla birlikte malî yönden tamamen düzlüğe çıktığı söylenemiyor ve zararda olduğu biliniyor. Netquest CEO’su Germán Loewe, satın almaya ilişkin bu işlemle tam entegre ve kaliteye yoğunlaşmış bir veri toplama sistemine sahip olacaklarını aktarıyor. Wakoopa CEO’su Piet Hein van Dam ise birleşmeyle güzel bir fırsat yakaladıklarını ve nitelikli ürünler geliştirmeye odaklanacaklarını belirtiyor.

NOT: Wakoopa CEO’su Piet Hein van Dam, bu yıl Mayıs ayında düzenlenen Digital Age Summit’te dijital ayak izini nasıl gerçekleştirdiklerini ele alan bir sunum yapmış ve seyircilerin yoğun ilgisini çekmişti.