FİLM

H.Kerem Fındık | 11.01.2019 - 09:39

Netflix’e nasıl içerik satarsınız?

Netflix’e senaryo satmak istiyorsunuz ama nasıl satacağınızı bilmiyor musunuz? Ayrıntılar haberimizde…

Facebook
Twitter
Linkedin
+

İnternet yayıncılığı devi Netflix’in, içerik için 2018’de 12-13 milyar dolar civarında bütçesi ayırdığı biliniyor. Netflix İçerikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Ted Sarandos’un verdiği bilgiye göre, şirket bu bütçenin yüzde 85’lik bölümünü orijinal içeriklere ayırıyor. Bu bütçeyi kreatif içerik fikirlere sahip profesyoneller için satış fırsatı olarak görmek mümkün. Peki, bu kişiler Netflix’e senaryo gibi kreatif fikirlerini nasıl pazarlayabilir?

İçerik satmak için nelere dikkat etmek gerekiyor?

Netflix’e dizi veya sinema fikri göndermek için yalnızca lisanslı bir telif temsilcisi veya önceden Netflix’le mevcut bir ilişkisi olan bir yapımcı, avukat, menajer ya da eğlence yöneticisi ile temasa geçmeniz gerekiyor. Netflix sadece bu kişiler aracılığıyla yapılan başvuruları kabul ediyor. Başka yollarla gönderilen fikirler “talep edilmemiş gönderim” olarak değerlendiriliyor. Peki, Netflix kendisi talep etmediği gönderilen talep edilmemiş gönderimleri kabul ediyor mu? Cevap, kısaca hayır. Netflix’e talepler lisanslı bir telif temsilcisi veya önceden Netflix’le bir ilişkisi olan bir yapımcı, avukat, menajer ya da eğlence yöneticisi aracılığıyla gelmek zorunda. Diğer bir konuysa dizi veya film fikirlerinin Netflix çalışanlarına iletilmesi. Burada da aynı durum söz konusu: Yine Netflix’le bir ilişkisi olan bir telif temsilcisi, yapımcı, avukat, menajer ya da eğlence yöneticisi aracılığıyla çalışmak şart.

Netflix’in dizi ve film bulmak için kullandığı yöntemler

Netflix’in dizi ve filmler ortaya çıkarmak veya satın almak için nasıl fikir bulduğunu merak ediyorsanız, kısaca şunlara göz atalım: Netflix diziler ve filmler için öneriler alan kreatif yöneticiler ve alıcılardan oluşan bir ekiple çalışıyor. Diğer bir yöntem ise Netflix’in dizi ve film için fikir öneren kreatif topluluk ve yetenek ajanslarıyla geliştirdiği ilişki ağı. Netflix ayrıca film festivalleri veya diğer etkinliklerde bitmiş çalışmalar satın alabiliyor. Firma son olarak kendi içinde bir fikir üretip bu fikirleri daha da geliştirmek için yazarlar veya başka kreatif yetenekler istihdam edebiliyor.