Skip to main content

Brand Week Istanbul’un son günündeki oturumunda, Netflix’in arka planı ve streaming servislerinin geleceği konuşuldu.

Brand Week Istanbul’un son günününün oturumlarından, “Netflix: Türkiye’den Dünyaya” panelinin konukları; Netflix İçerik Direktörü Pelin Diştaş, OGM Pictures Kurucusu ve Yürütücü Yapımcısı Onur Güvenatam, Yönetmen Ozan Açıktan, Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryaki ve Oyuncu Kaan Urgancıoğlu’ydu.

Yekta Kopan moderatörlüğünde, konukların Netflix’in arka planından başlayarak gelecekte streaming servisleri ile ilgili düşüncelerini paylaştığı oturumdan bazı satırbaşları şöyle:

Pelin Diştaş, “ Mucizelerin yaratıldığı bir sektör ve bir rekabet ortamı var. 8-10 yıl önce dizileri yurtdışına satmaya başladık ve bunun ekonomik getirileri oldu. Türkiye dramada verimli bir ülke. Hikâyeleri dünyada ve uluslararası platformda çağdaş bir biçimde nasıl yaratacağımızı düşünmemiz lazım. Türkiye bu konuda çok hızlı bir büyüme gösterdi. Eskiden çeşitliliği arttırmaya izin veren bir ekonomi yoktu. Şimdi ise daha farklı, yaratcılıkta çeşitliliği sağlayacak platformlar var. Dijital ve TV’deki kitle aynı değil. Artık genç bir nesle hitap edebiliyoruz. Netflix global lokalize olmaya çok önem veriyor. Yerel içerik gücünün çok farkında ve Türkiye’de büyük bir potansiyel görüyor. Türkiye’ye has olan hikâyeleri güncel metodlarla nasıl dünyaya taşıyabiliriz, bunları araştırmamız lazım. Neden Türkiye’den bir La Casa De Papel çıkmasın?”

Ozan Açıktan, “Netflix, bir platform olarak başarının tanımını değiştirdi. Netflix gibi platformlarda zaman birimi serbest olduğu için ekranda kalma süresinin uzaması bir avantaj sağlıyor. Bu da çeşitlilik sağlayabileceğimiz projelere yönelmemize yardımcı oluyor. İkinci avantajımızsa dil bariyeri. Netflix içeriklerini 39 dile çevirerek dünyaya açılabiliyoruz.”

Onur Güvenatam, “Beni heyecanlandıran şey, kreatif tarafa dahil olmakla beraber kollektif çalışmak. Bu platformu önemli yapanlardan birisi duygu bileşimi.”

Gökhan Tiryaki, “Netflix’in belli bir standardı var. Kameranın aktarılmasından evdeki cihazların ayarlarına kadar kuran ve denetleyen bir yapı, bu da çok değerli. Teknolojiyi iyi kullanarak seyirciye ulaştırma konusunda Netflix çok başarılı bir platform.”

Kaan Urgancıoğlu, “ Netflix, sinemaya yakın bir performans sağlıyor. Uzun süre çalışmaya izin veriyor. Ayrıca koşulların daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Konu üzerinden evrensel kitleye ulaşmak çok önemli. Yaptığınız işin Türkiye dışında tüm dünyada izlendiğini biliyorsunuz, bunun da sanata etkisi çok büyük.”