Başlıktaki sorunun cevabı, kısaca, “evet”. AudienceProject isimli pazarlama teknolojisi firmasının araştırmasına göre, Netflix abonelerinin yarısı Netflix’in reklam alması durumunda aboneliğini iptal edeceğini söylüyor. Hatırlanacağı gibi, Netflix geçen yıl Ağustos ayında kendi içeriklerini tanıttığı spotlar yayımlıyor ve bu spotlar atlanamıyordu. İşte, AudienceProject’in çalışması aslında bu fikre dayanıyor. Netflix bu konuya ilişkin şu açıklamayı yaptı: ‘Seyircileri seyretmek istedikleri programlara nasıl daha iyi yönlendirebileceğimizi görmek için böyle bir deneme yaptık.’ Şirket ayrıca bu spotların “atlanamaz” iddialarını reddetse de, denemenin iyi gittiği söylenemez. Birçok kullanıcı reklamlar kaldırılmazsa, Netflix’i aboneliği bırakmakla tehdit etmeye başladı.
Danimarkalılarda oran yüzde 69
Araştırmayı yürüten AudienceProject’ten gelen açıklamada ise şu ifadeler yer aldı: “Netflix’in büyüme stratejisi reklamdan çok içeriğe yapılan yatırımlara dayanıyor. Bu da, kaydettikleri büyümenin haklı olduğunu gösteriyor.” Şirkete göre, Netflix’in reklam alması halinde abonelerin yarısı aboneliklerini iptal edeceklerini aktarıyor. Kimi pazarlarda bu oran yüzde 70’e yaklaşıyor. Örneğin, Danimarkalıların yüzde 69’u aboneliklerini bırakacağını söylerken, ABD’lilerde bu oran yüzde 54 olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmadaki diğer bir seçenek ise platformun reklam almasına karşılık düşük abonelik ücreti talep etmesine ilişkin. Bu soruya İsveçlilerin yüzde 57’si karşı çıkıyor ve aboneliğini iptal edeceğini ifade ediyor.
16 bin aboneyle yürütülen araştırma
AudienceProject’in araştırması 2018 4Ç’te 16 bin Netflix abonesiyle yürütüldü. Online anket yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada yedi ülkedeki (ABD, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İngiltere, İsveç ve Norveç) abonelerin görüşlerine başvuruldu.
Yorumlar